آمریکا برای کانادا و فرانسه خط و نشان میکشد

به گزارش آسمان تو، ترامپ در حاشیه اجلاس سران گروه 7، دیدار های دوجانبه ای با جاستین ترودو نخست وزیر کانادا و امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه داشت که در آنها، مذاکرات درباره روابط تجاری دوجانبه از گفت و گوهای محبت آمیز بسیار فاصله داشت. ترامپ علاقه ای به ترودو و مکرون نداشت و در واقع آنها را تحمل می کرد. به طور تمسخرآمیزی در جلسات، با آنها به جنگ و جدل می پرداخت و بلافاصله دوباره سر شوخی را باز می کرد. تصور می کنم که آنها متوجه بودند که ترامپ چه می نماید و به همین دلیل مثل خود او واکنش نشان داده و به هر نحوی که بود به این بازی ادامه می دادند چون منافع بلند مدت آنها چنین اقتضا می کرد که به صورت دائمی با رئیس جمهوری امریکا کج خُلقی ننمایند. ترامپ به درستی گله داشت که چین بر اساس قوانین و مقررات مربوط به تجارت بین الملل و به صورت منصفانه بازی نمی نماید و سال های طولانی است که چنین می نماید و تا به امروز هم قِسّر در رفته است. او از کانادا خواست که معاهده تجارت آزاد امریکای شمالی (نفتا) را تصویب کند. 

آمریکا برای کانادا و فرانسه خط و نشان میکشد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

تصویب این معاهده می توانست به تأمین اهداف تجاری ترامپ در ارتباط با مکزیک و کانادا یاری کند. در مذاکره با مکرون هدف اصلی ترامپ در واقع اتحادیه اروپا بود. او طبق معمول و برای جلب توجه دیگران حرف همیشگی خود را درباره اتحادیه اروپا تکرار کرد؛ اتحادیه اروپا بدتر از چین است و فقط از آن کشور کوچک تر است. رئیس جمهوری امریکا همچنین به انتقاد از چین و بعضی کشورهای دیگر عضو سازمان تجارت جهانی (WTO) پرداخت و گفت: این کشورها عنوان در حال توسعه را برای خود برگزیده اند تا بیشتر و بهتر بتوانند از منافع و امتیازات تجاری در سطوح منطقه ای و بین المللی برخوردار شوند. این فقط یکی از حوزه های متعددی است که در ساختار سازمان تجارت جهانی احتیاج به اصلاح دارد. رهبران دیگر کشورهای عضو گروه 7 در ظاهر اعلام می کردند که از این گونه اصلاحات حمایت می نمایند ولی در عمل کاری نمی کردند. ترامپ دیدارش با مکرون را با این جملات به خاتمه رساند؛ شما می دانید که جان (بولتون) سال های طولانی خود را برای این شغل آماده نموده است. او در تلویزیون فاکس نیوز هم معرکه بود ولی اکنون باید تصمیمات مهم و سختی را اتخاذ کند که در کار تلویزیونی مجبور نبود چنین تصمیماتی بگیرد. او کار بزرگی را انجام می دهد. به نظر می رسید هیأت فرانسوی از این حرف های ترامپ لذت می برند، همان طور که خود من هم خیلی کیف کردم.

همان گونه که در اجلاس های گروه 7 مرسوم بود، یک ضیافت شام باشکوه برای رهبران و هیأت های شرکت کننده برپا شد که با اجرای نمایش توسط گروه کانادایی سیرک دوسولی (سیرک آفتاب) ادامه یافت. من در هیچ یک از این برنامه های حاشیه ای و سرگرم کننده شرکت نکردم تا بتوانم به مقدمات و آماده سازی های مربوط به اجلاس سنگاپور برسم. متأسفانه باز همان گونه که در اجلاس های اینچنینی مرسوم است، مقامات ارشدی که مسئولیت محتوایی اجلاس گروه 7 را برعهده داشتند، طبق معمول در تنظیم بیانیه و اسناد پایانی اجلاس گیر نموده بودند. ، ایران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 31 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1400 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1325

به "آمریکا برای کانادا و فرانسه خط و نشان میکشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا برای کانادا و فرانسه خط و نشان میکشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید