خبری خوب برای سهامداران بورس و سپرده گذاران بانکی

به گزارش آسمان تو، خبرنگاران:عضو ناظر شورای عالی بورس گفت: در طرح مالیات بر عایدی سرمایه،مالیات بر سود سهام و سپرده بانکی حذف شد. بنابراین در سال 1400 سپرده گذاران و سهامداران مشمول مالیات نمی شوند.

خبری خوب برای سهامداران بورس و سپرده گذاران بانکی

به گزارش خبرنگاران عضو شورای عالی بورس و نماینده مجلس شورای اسلامی از حذف طرح اقتصادیات بر سهام و سپرده بانکی در بودجه، به عنوان عاملی برای حمایت از سهامداران خرد مطرح نمود.

محسن علیزاده، عضو ناظر شورای عالی بورس و نماینده مجلس شورای اسلامی در این خصوص به پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، گفت: دولت در لایحه بودجه، بندی را به عنوان اقتصادیات بر عایدی سرمایه گنجانده بود که مجلس شورای اسلامی پس از اصلاحیه، سهام و سپرده بانکی را از این بند حذف کرد.

وی در این خصوص بیان داشت: موضوع اقتصادیات بر عایدی، یکی از مباحثی بوده است که از مجلس دهم، در کمیسیون اقتصادی مجلس در حال بررسی است. اما مجلس با حذف این بند، به اهمیت بازار سرمایه در اقتصاد کشور تاکید داشته است.

علیزاده با اشاره به اینکه رویکرد مجلس تقویت بازار سرمایه است ادامه داد: رویکرد ما به صورت عمومی تقویت بازار سرمایه است؛ طرح اقتصادیات بر عایدی سرمایه برای ما در اولویت است اما با موضوع اقتصادیات بر عایدی سهام و سپرده بانکی ، کاملا مخالف بوده و به این دلیل آن را در اصلاحیه، حذف کرده ایم.

وی ادامه داد: معتقدیم بازارهای دیگری وجود دارد که اخذ اقتصادیات بر عایدی سرمایه در آنها در اولویت است و طرح اقتصادیات بر عایدی سرمایه املاک، وسایل نقلیه موتوری زمینی، مسکوک طلا، شمش و .. و همچنین انواع ارز خارجی را با جدیت جلو می بریم اما بحث اقتصادیات بر عایدی سهام و سپرده بانکی به طور کامل حذف شده است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 13 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1400 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1754

به "خبری خوب برای سهامداران بورس و سپرده گذاران بانکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبری خوب برای سهامداران بورس و سپرده گذاران بانکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید