خبرنگاران 80 درصد منابع اقتصادی تهیه ادوات کشاورزی توسط دولت تامین می گردد

به گزارش آسمان تو، مهاباد- خبرنگاران- مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: 80 درصد منابع اقتصادی متقاضیان تهیه ادوات کشاورزی توسط دولت و بانک تامین و 20 درصد آن نیز توسط فرد متقاضی پرداخت می گردد که این امر، یاری بزرگی برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی است.

خبرنگاران 80 درصد منابع اقتصادی تهیه ادوات کشاورزی توسط دولت تامین می گردد

روح الله خدارحمی دوشنبه در آنالیز مسائل بخش کشاورزی و ملاقات با تشکل ها، فعالان و نخبگان بوکان اضافه نمود: رمز استفاده از منابع بانکی ارایه طرح و سرمایه گذار خوب است که بتواند در پیشبرد اهداف خود پیروز باشد.

وی با اشاره به اینکه محدودیتی در پرداخت تسهیلات راه اندازی گلخانه نداریم، گفت: توسعه گلخانه ها یکی از اولویت های دولت است و مکلف هستیم از این قشر حمایت کنیم.

نماینده وزیر جهاد کشاورزی در بوکان بیان نمود: در زمینه پرداخت تسهیلات برای گلخانه ها مناطق محروم با تسهیلات و بهره 12 درصد در اولویت خواهند بود این در حالی است که در دیگر مناطق تسهیلات با بهره 18 درصد است.

وی اضافه نمود: در ارزیابی ها حتما به نظر کارشناسی رجوع می کنیم و قبول داریم در شرایط کنونی قیمت ها افزایش یافته است ولی کوشش می کنیم فاصله رقم مصوب با هزینه واقعی کم گردد.

خدارحمی در مورد صدور کارت کشاورزی برای کشاورزان گفت: کارت های کشاورزی که توسط شعبات کشاورزی صادر می گردد، بین 100 تا 150 میلیون ریال است و با این کارت کشاورزان می توانند نهاده های کشاورزی را تا سقف معین شده خریداری نمایند.

مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: در سال های اخیر کوشش نموده ایم جریان تامین و تزریق منابع به بخش کشاورزی را توسعه دهیم و تا حدی در این زمینه پیروز بوده ایم.

سالانه 130 هزار تن گندم از مزارع بوکان برداشت می گردد

نماینده مردم بوکان در مجلس شواری اسلامی گفت: این شهرستان با فراوری سالانه 130 هزار تن، قطب فراوری گندم در آذربایجان غربی به شمار می رود.

انور حبیب زاده با بیان اینکه شهرستان بوکان دارای پتانسیل خوبی در عرصه های مختلف است، اضافه نمود: با این وجود از محروم ترین مناطق در سطح استان به شمار می رویم که امیدواریم مسوولان کشوری و استانی به مسائل شهرستان رسیدگی نمایند.

وی ادامه داد: کشاورزان بوکانی در زمینه تامین آب با مشکل روبرو هستند و برای تامین آب می توان از ظرفیت دشت رحیم خان و دشت فیض الهی بیگی می توان استفاده کرد.

نماینده مردم بوکان در مجلس شواری اسلامی در مورد ساخت سد سیمینه نیز بیان نمود: ساخت این سد از 25 درصد پیشرفت فیزیکی برخودار است ولی به دلیل ستاد احیای دریاچه ارومیه متوقف شده که امیدواریم دوباره ساخت آن از سر گرفته گردد.

پروژه آبیاری دشت رحیم خان از 92 درصد پیشرفت فیزیکی برخودار است

فرماندار بوکان با بیان اینکه حل مشکل آب دشت رحیم خان از مطالبات کشاورزان منطقه است، اضافه نمود: پروژه آبیاری دشت رحیم خان از 92 درصد پیشرفت فیزیکی برخودار است و با وجود پیشرفت فیزیکی خوب به دلیل عدم تخصیص اعتبار راکد مانده است.

محمد امین زاده اضافه نمود: شهرستان بوکان در زمینه فراوری گندم و نخود مقام نخست آذربایجان غربی را دارد ولی با این وجود با مسائل زیادی در این بخش روبرو است که امید است بعضی از مسائل این شهرستان با حضور ویز جهاد کشاورزی در استان حل گردد.

فرماندار بوکان در مورد سد سیمینه بوکان نیز گفت: آغاز به کار سد شهریکند یکی از مطالبات به حق کشاورزان بوکانی است که با بهره برداری از این سد 26 هزار هکتار از اراضی شهرستان به آبی تبدیل می گردد.

وی خواهان تبدیل میدان دواب بوکان از سنتی به صنعتی شد و ادامه داد: میدان دواب بوکان برزگترین میدان دام شمال غرب کشور به شمار می رود و قیمت گوشت کشور در این میدان معین می گردد.

امین زاده اضافه نمود: برطرف مسائل بخش کشاورزی و دام شهرستان بوکان با همت مسوولان کشوری، استانی و شهرستانی قابل حل است .

در این جلسه نمایندگان تشکل های کشاورزی به بیان دیدگاه و مسائل این بخش پرداختند.

در جریان سفر 2 روزه کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی و هیات همراه به آذربایجان غربی، همزمان 131 پروژه بخش کشاورزی با اعتبار بیش از 445 میلیارد ریال در استان به صورت ویدئو کنفرانس به بهره برداری می رسد و از 18 رقم دستاورد تحقیقاتی بخش کشاورزی رونمایی می گردد.

روح الله خدارحمی مدیرعامل بانک کشاورزی و نماینده وزیر جهاد کشاورزی روز دوشنبه به بوکان سفر نموده بود.

بوکان در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 بهمن 1399 بروزرسانی: 22 بهمن 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1591

به "خبرنگاران 80 درصد منابع اقتصادی تهیه ادوات کشاورزی توسط دولت تامین می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 80 درصد منابع اقتصادی تهیه ادوات کشاورزی توسط دولت تامین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید