خبرنگاران 312 میلیارد تومان از مطالبه گندمکاران استان تهران پرداخت شده است

به گزارش آسمان تو، تهران- خبرنگاران- رییس سازمان جهاد کشاورزی تهران به خرید 134 هزار و 296 تن گندم در سطح استان اشاره کرد و گفت: مطالبه گندمکاران بابت تحویل دادن این میزان محصول مازاد بر مصرف در مجموع 314 میلیارد تومان بوده که تا به امروز 312 میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

خبرنگاران 312 میلیارد تومان از مطالبه گندمکاران استان تهران پرداخت شده است

کریم ذوالفقاری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران از افزایش خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: محصول گندم سال جاری از گندمکاران 16 شهرستان استان تهران خریداری می شود.

وی اضافه کرد: 44 هزار و 843 هکتار از اراضی زراعی استان تهران سال جاری زیرکشت گندم رفته بود که تا به امروز محصول 43 هکتار از مزارع برداشت شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: 11 مرکز خرید در این استان به مباشرت از اداره کل غله و خدمات بازرگانی و تحت نظارت دستگاه های اجرایی از جمله استانداری، جهاد کشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی خرید گندم از کشاورزان را با نرخ تضمینی و بر اساس دستورالعمل های ابلاغی انجام می دهند.

وی با اشاره به تولید 261 هزار تن گندم در استان تهران، اظهار داشت: برداشت گندم استان از نیمه دوم خرداد سال جاری آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه محصول گندم سال جاری از شرایط بسیار خوبی برخوردار اشافه کرد: هر کیلوگرم گندم به مبلغ 2 هزار و 500 تومان خریداری می شود.

وی همچنین با اشاره به افزایش قیمت مرغ نیز اظهار داشت: با توجه به اینکه حدود 20 درصد گوشت مرغ در داخل استان تامین می شود، مجبور هستیم 80 درصد مرغ مورد نیاز خود را از استان های مجاور همچون گیلان، گلستان و سمنان تامین کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران خاطر نشان کرد: با توجه به نظارت و اقدامات در کنترل قیمت مرغ دیگر این قیمت در ماه جاری گران نخواهد شد و قیمت مرغ رو به تعادل پیش خواهد رفت.

وی تاکید کرد: قیمت گذاری بر عهده سازمان صمت استان تهران بوده و جهاد کشاورزی مسئول تولید است اما به نظر می آید که قیمت مرغ دیگر گران نشود.

به گفته ذوالفقاری در جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار استان تهران قرار شد نهاده های دامی ارزان قیمت به مرغدارانی تعلق بگیرد تا مرغ عرضه شده را با قیمت مصوب در اختیار عرضه کنندگان قرار دهند.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1312

به "خبرنگاران 312 میلیارد تومان از مطالبه گندمکاران استان تهران پرداخت شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 312 میلیارد تومان از مطالبه گندمکاران استان تهران پرداخت شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید