خبرنگاران پنتاگون:افغانستان موضوع نشست وزیران دفاع ناتو خواهد بود

به گزارش آسمان تو، نیویورک- خبرنگاران- سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت ماموریت ناتو در افغانستان یکی از موضوعات مورد بحث نشست هفته آینده وزیران دفاع پیمان آتلانتیک شمالی خواهد بود.

خبرنگاران پنتاگون:افغانستان موضوع نشست وزیران دفاع ناتو خواهد بود

به گزارش خبرنگاران، جان کربی روز آدینه در نشست خبری خود این مطلب را در پاسخ به سوالی درباره تصمیم گیری دولت بایدن برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و رویکرد آن به توافق طالبان عنوان نمود.

وی اضافه نمود: هیچ تصمیمی بدون مشورت و بحث و گفت وگو با متحدانمان انجام نخواهد شد و وزیر دفاع مشتاق است در نشست وزیران ناتو و همچنین سایر روش ها با همتایان خود صحبت کند.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا ادامه داد: ما همچنان به آنالیز شرایط توافقنامه با طالبان و میزان انطباق طرف ها می پردازیم و هیچ تصمیمی در خصوص شرایط نیروها گرفته نشده است.

کربی اضافه نمود: تصمیم گیری در این زمینه به عهده فرمانده کل نیروهای مسلح یعنی رئیس جمهوری است و وزیر دفاع می خواهد به او در این تصمیم گیری یاری کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره زندان گوانتانامو و تعطیلی آن هم اظهار کرد: عوامل زیادی در آنجا وجود دارد از جمله فرایند اطمینان از اینکه ما به درستی بازداشت شدگان را جوابگو بدانیم؛ یک فرایند کمیسیون نظامی وجود دارد که برای انجام کاری است که شما در گذشته مشاهده نموده اید.

سخنگوی پنتاگون ادامه داد: بعضی از بازداشت شدگان پس از دادن تضمین های امنیتی و بیمه به کشورهای سومی منتقل شده اند، بنابراین این یک کوشش چند جانبه است که مطمئن شویم از امنیت ملی خود محافظت می کنیم.

کربی گفت: وزیر دفاع معتقد است که زندان گوانتانامو باید بسته گردد و به طور کامل از تمایل دولت برای انجام این کار پشتیبانی می نماید. او کاملا انتظار دارد که در فرایند بین آژانس ها، شریک مباحث گردد.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید هم روز آدینه از تصمیم دولت بایدن برای تعطیلی بازداشتگاه گوانتانامو که حدود 40 زندانی دارد، سخن گفت و در پاسخ به این سوال که آیا تا خاتمه دوره بایدن، این زندان تعطیل خواهد شد، اظهار کرد: این مطمئنا هدف ما است.

وی ادامه داد که این مساله در حال آنالیز بین آژانس ها برای ارزیابی موقعیت بایدن در این زمینه است که از دولت گذشته به ارث رسیده است.

باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا در سال 2008 در مبارزات انتخاباتی وعده داد که در خاتمه دولت خود این مرکز را تعطیل کند که هرگز محقق نشد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق اما این مرکز را باز نگه داشت و در سال 2018 دستورالعملی امضا کرد که برای اعزام زندانیان جدید، آنجا را فعال سازند.

این زندان ابتدا در سال 2002 برای بازپرسی از مظنونان ترور پس از حادثه 11 سپتامبر باز شد اما زندانیان به طور نامحدود بازداشت شده اند و بسیاری بدون اتهام یا محاکمه و مورد سوء استفاده قرار گرفته اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 فروردین 1400 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1698

به "خبرنگاران پنتاگون:افغانستان موضوع نشست وزیران دفاع ناتو خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پنتاگون:افغانستان موضوع نشست وزیران دفاع ناتو خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید