خبرنگاران نماینده مجلس: حل مسائل روستاییان اولویت مسوولان است

به گزارش آسمان تو، سنندج - خبرنگاران - نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: حل مسائل اولیه و اساسی روستاییان اولویت مهم مسوولان است و در این راستا هیچ مسوول و مدیری نباید سهل انگاری و کوتاهی کند.

خبرنگاران نماینده مجلس: حل مسائل روستاییان اولویت مسوولان است

به گزارش خبرنگاران، شیوا قاسمی پور در ملاقات با مردم روستاهای هزارخانی، سپیدار مبارک آباد، احمدآباد و ابراهیم آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان سروآباد گفت: مردم ولی نعمتان ما هستند و خدمتگزاری به این مردم افتخار است و باید با آغوش باز پذیرای دردل و مسائل آنها باشیم.

وی اضافه نمود: بعد از گذشت 41 سال از عمر انقلاب اسلامی هنوز در بسیاری روستاهای شهرستان سروآباد مسائل گریبانگیر مردم است که در نتیجه عدم توجه بعضی مدیران و مسوولان به اجرای وظایف است در حالیکه مردم علیرغم این بی توجهی ها هنوز قدردان خدمات نظام بوده و شکیبا و بی ادعا هستند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: حل مسائل مردم بویژه در سطح روستاها مطالبه به حق آنها از مسوولان است و شاهدیم این مردم در کمال نجابت و احترام، تقاضای رسیدگی به مسائل خود را دارند و این وظیفه مسوولان را خطیر و سنگین تر می نماید.

وی اضافه نمود: شهرستان سروآباد در استان کردستان و در سطح کشور از مناطق محروم و کم برخوردار است که در بسیاری از بخش های عمرانی، اجتماعی، فرهنگی، مالی و رفاهی با مسائل زیادی روبرو است و همه باید دست در دست هم دهیم تا این مسائل به حداقل برسد.

قاسمی پور گفت: رهبر کبیر انقلاب می فرمایند به داد روستاییان برسید که زبان شکایت ندارند و دقیقا این گفته معمار کبیر انقلاب در خصوص روستاهای سروآباد و مریوان صدق می نماید که با وجود مسائل فراوانی که دارند از کسی گله مند و شاکی نیستند و زمانی که مسوول و یا مدیری به روستای آنها سر می زند با آغوش باز و روی گشاده و در نهایت احترام پذیرای آنها هستند.

وی یادآور شد: بدون تردید اگر مسائل روستاها حل و فصل گردد فراوری و اشتغال رونق می یابد و مسائل شهرها بویژه حاشیه ها کمتر می گردد از همه مهمتر ناهنجاری های اجتماعی و بسیاری از معضلات و آسیب های اجتماعی کنونی که گریبانگیر شهرها است از بین می رود.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی تاکید نمود: همانطور که در دوران تبلیغات انتخاباتی گفته ام هیچ قول و وعده ای به کسی نداده اما با تمام توان و کوشش و تاجایی که قانون اجازه دهد پیگیر مسائل و درخواست های مردم خواهم بود.

وی گفت: مهمترین مسائل مردم این روستاها در حوزه تامین آب شرب، آب کشاورزی، کمبود فضاهای ورزشی و آموزشی، اینترنت، راه روستایی و توسعه باغات بود که با تمام توان و کوشش در سطح استان و ملی پیگیر حل آنها هستم و نتیجه را به اطلاع مردم خواهم رساند.

قاسمی پور اضافه نمود: اگر مسائل مردم در روستاها حل و فصل گردد امنیت پایدار در مرزهای کشور ایجاد و زمینه برای حضور سرمایه گذاران فراهم و انگیزه بین مردم برای ماندگاری در روستاها افزایش یافته و از مهاجرت بی رویه به حاشیه شهرها نیز جلوگیری می گردد.

وی اضافه نمود: همه باید دست در دست هم دهیم و با یکدلی و تعامل مسائل را رفع کنیم چون نماینده به تنهایی نمی تواند مسائل روستاها و شهرها را در مدت کوتاه نمایندگی حل و فصل کند بلکه نیازمند همدلی، همراهی و تعامل و همکاری همه مسوولان اجرایی و خود مردم است.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: هر مسوول و مدیری که در ارتباط با مردم بی تفاوت باشد و نسبت به مسائل آنها کوتاهی نموده و سهل انگار باشد بدون تردید باید نگران صندلی خود باشد و در این ارتباط با هیچ کس تعارف نداریم.

فرماندار سروآباد نیز با قدردانی از حضور نماینده مجلس در بین روستاییان حوزه انتخابیه تاکید نمود: حل مسائل و کمبودهای مردم نیازمند تعامل و همراهی و همکاری همه مسوولان شهرستانی و استانی بویژه نماینده مجلس است.

یوسف باشی اضافه نمود: شهرستان سروآباد در بسیاری از بخش های عمرانی و مالی با مسائل عدیده روبرو است که حل این مسائل تنها با اعتبارات شهرستانی و استانی رفع نمی گردد و نیازمند اعتبارات ملی و جهشی است.

وی یادآور شد: شهرستان سروآباد با 90 درصد جمعیت روستایی یکی از شهرستان های ویژه و منحصربفرد کردستان و کشور است که دارای ظرفیت های بسیار خوبی در گردشگری، کشاورزی و باغداری است که توجه ویژه به این بخش ها باعث رونق و فراوری و اشتغال بیشتر می گردد.

باشی اضافه نمود: اگر ما بتوانیم مسائل روستاها را رفع کنیم مسائل شهرها نیز کمتر می گردد و بالعکس اگر مسائل روستاها رفع نگردد مهاجرت به حاشیه شهرها افزایش یافته در نتیجه مسائل این مناطق بیشتر خواهد شد.

در ادامه مدیران کمیته امداد، راهداری، آب و فاضلاب روستایی، بنیاد علوی مستقر در سروآباد، بخشدار مرکزی، جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن، منابع طبیعی، محیط زیست، ورزش و جوانان، بنیاد شهید، شرکت برق و بهزیستی مهمترین اقدامات خود را در روستاهای مذکور اعلام و قول پیگیری و آنالیز مسائل مردم در حوزه های مربوطه را دادند.

شهرستان های مریوان و سروآباد با جمعیت بیش از 200 هزار نفری در غرب سنندج مرکز استان کردستان هم مرز با کشور عراق واقع شده اند و یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند.

شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان با 52 هزار نفر جمعیت در فاصله 90 کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1311

به "خبرنگاران نماینده مجلس: حل مسائل روستاییان اولویت مسوولان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نماینده مجلس: حل مسائل روستاییان اولویت مسوولان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید