خبرنگاران نماینده روسیه در سازمان ملل: تحریم ها مردم عادی را نشانه رفته است

به گزارش آسمان تو، نیویورک- خبرنگاران- نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد، کووید-19 را یک مشکل اضافی برای سوریه دانست و گفت تحریم ها علیه این کشور مردم عادی را نشانه رفته و توان دولت را برای مقابله با این بیماری کاسته است.

خبرنگاران نماینده روسیه در سازمان ملل: تحریم ها مردم عادی را نشانه رفته است

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

واسیلی نبنزیا روز دوشنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع سوریه برگزار گردید، این مطلب را عنوان کرد و اضافه نمود: این بیماری همه گیر، بر فرایند سیاسی در سوریه همچون سایر کشورها اثرگذار بوده است.

وی با حمایت از کوشش های گیر پدرسن نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه ادامه داد: نماینده ویژه درباره دور بعدی مذاکرات کمیته قانون اساسی با سوری ها در تماس است. بعضی از مردم سوریه را متهم می نمایند که به بهانه عدم امکان دیدار حضوری از گفت وگو جلوگیری می نمایند ، اما با همه جزئیات حساس آینده کشورشان را مورد بحث قرار می دهند. نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد افزود: نشت یا تحریکات بر روی سیستم عامل نشست مجازی می تواند این کوشش ها را تضعیف کند. اگر فرایند حل و فصل به دلایل عمدی خراب گردد، پذیرفتنی نیست.

نبنزیا تاکید نمود: ما کوشش ها را به وسیله تماس با طرف های ذیربط چه در ظرفیت ملی و چه با ترکیه و ایران در چارچوب قالب آستانه ادامه خواهیم داد.

وی همچنین توضیح داد: بین آنچه که در قلمرو تحت حاکمیت دولت سوریه و آنچه که خارج از کنترل دولت به ویژه در ادلب که تروریست ها حضور دارند و سایر مناطق اشغالی سوریه تفاوت چشم گیری وجود دارد.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد با بیان اینکه در بیشتر سوریه مردم و دولت برای احیای یک زندگی عادی کوشش می نمایند، اضافه نمود: بیماری همه گیر ویروس کرونا یک مشکل اضافی است. مسئولان اقدامات لازم را انجام می دهند؛ آنها در حال آزمایش، تجهیز اتاق های ایزوله برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا، افتتاح آزمایشگاه ها در حلب، لاذقیه هستند و قرار است یک آزمایشگاه هم در حمص افتتاح گردد.

نبنزیا با رد ادعای تحریم نبودن یاری های انسان محبت آمیز ادامه داد: اما تحریم های نفس گیر منجر به وخیم تر شدن اوضاع اقتصادی- اجتماعی در سوریه شده است. تحریم ها به سوری های عادی منجر شد. همکاران ما را متقاعد نخواهند کرد که معافیت ها همه مسائل را رفع می نماید. این درست نیست. انجام معاملات بانکی از سوریه از جمله برای خرید تجهیزات پزشکی غیرممکن است.

وی افزود: سازمان های غیردولتی بین المللی بشرمحبت آمیز نمی توانند از ترس تحریم به طور مؤثر عمل نمایند. اطلاعات زیادی در این مورد وجود دارد. ما بار دیگر خواهان لغو تحریم های یک جانبه هستیم.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد تاکید نمود: در ادلب آتش بس به طور کلی حفظ می گردد، گرچه تروریست ها بطور مداوم به مواضع ارتش سوریه حمله می نمایند. ارتش روسیه به همراه همکاران ترکیه همچنان به گشت زنی در مناطق تعیین شده ادامه می دهند، گرچه گروه های تندرو مانع کار آنها می شوند. آنها تحریکاتی را ترتیب می دهند و مانع ایجاد می نمایند. این امر لزوم جدا کردن مخالفان معتدل از تروریست ها را تایید می نماید.

نبنزیا حضور آمریکا در شمال سوریه، اردوگاه الحول، منطقه التنف و رقبان را اشغالگرانه توصیف کرد و گفت: ثبات و امنیت در این مناطق فقط درصورتی امکان پذیر است که به کنترل دولت مشروع سوریه بازگردند.

وی اضافه نمود: کوشش برای تثبیت خطوط جدانماینده که متاسفانه در سوریه امروز کشیده شده اند ، پذیرفتنی نیست. این خطوط باید پاک شوند.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد ادامه داد: کوشش های مشترک سوری ها در کمیته قانون اساسی و همچنین تهدیدهای مشترک علیه ملت سوریه اعم از ویروس کرونا، تروریسم، اشغال خارجی، فراخوانی برای انجام اقدامات تعیین در بازگرداندن وحدت و تمامیت ارضی سوریه است.

نبنزیا تاکید نمود: این امر در خصوص داخل نیز صدق می نماید. محیط خارجی باید برای ارائه یاری های بشرمحبت آمیز و بازسازی پس از جنگ سوریه گرد هم آیند تا فرایند سیاسی را بدون دخالت در آن تسهیل کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1174

به "خبرنگاران نماینده روسیه در سازمان ملل: تحریم ها مردم عادی را نشانه رفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نماینده روسیه در سازمان ملل: تحریم ها مردم عادی را نشانه رفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید