خبرنگاران سفیر آمریکا در بغداد به دیدار سید عمار حکیم رفت

به گزارش آسمان تو، بغداد - خبرنگاران - سفیر آمریکا در عراق امروز (سه شنبه) با رهبر جریان حکمت ملی و ائتلاف عراقیون در مجلس این کشور، دیدار و گفت وگو کرد.

خبرنگاران سفیر آمریکا در بغداد به دیدار سید عمار حکیم رفت

به گزارش خبرنگاران، در بیانیه دفتر سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی و ائتلاف عراقیون آمده است: ماتیو تولر سفیر آمریکا در بغداد با حکیم در دفتر وی دیدار و گفت وگو کرد.

در این بیانیه آمده است: در این دیدار انتخابات زودهنگام پارلمانی به عنوان ابزاری برای تحقق اصلاحات همراه با لزوم تامین امنیت انتخابات برای بازیابی اعتماد بین مردم و فرایند سیاسی در عراق مورد بررسی قرار گرفت.

براساس این بیانیه، دوطرف آخرین تحولات اوضاع سیاسی عراق و منطقه و روابط دوجانبه بین دو کشور و راههای توسعه آن در همه زمینه ها را بررسی کردند.

این بیانیه شرح داد: سید عمار حکیم بار دیگر بر موضع خود در مخالفت با هدف قرار دادن مراکز دیپلماتیک در عراق تاکید کرد و از دولت بغداد خواست تا از این مراکز به عنوان بخشی از احترام به حکومت عراق حفاظت کند.

براساس این بیانیه، رهبر جریان حکمت ملی عراق بر لزوم حمایت از این کشور برای برون رفت از بحران و عدم فشار به شهروندان عراقی بویژه اقشار کم درآمد تاکید کرد.

منطقه الکراده در نزدیک منطقه سبز بغداد یکشنبه شب شاهد حمله راکتی به سمت سفارت آمریکا در این منطقه و واکنش سامانه های موشکی مستقر در این سفارت بود. شلیک راکت ها و واکنش سامانه های موشکی سفارت آمریکا به آن، باعث ترس شدیدی در بین مردم منطقه شد.

ستاد اطلاع رسانی امنیتی عراق پس از این حمله راکتی در بیانیه ای گفت: یک گروه قانون شکن یکشنبه شب چند راکت به سمت منطقه سبز در بغداد شلیک کرد که مشخص شد که از منطقه پادگان الرشید شلیک شده و در داخل یک مجتمع مسکونی اصابت کرده است.

در این بیانیه آمده است: بر اثر اصابت این راکت ها، خسارت مالی به این ساختمان ها و تعدادی خودروی غیرنظامی وارد شد، اما به کسی آسیبی نرسید.

سفارت آمریکا در بغداد نیز یکشنبه شب در بیانیه ای گفت که خسارت جزئی به مجتمع سفارت وارد شده، اما کسی آسیب ندیده است.

نخست وزیر عراق دوشنبه شب از دستگیری گروهی مظنون در ارتباط با این حمله خبر داد.

گروهی از مسئولان، سیاستمداران و سران احزاب و گروههای مقاومت عراقی طی دو روز اخیر حمله به مراکز دیپلماتیک را محکوم و چنین اقداماتی در این برهه زمانی خاص را اقدامی مشکوک با هدف فتنه انگیزی و برهم زدن اوضاع عراق توصیف کرده اند.

عراقی ها در عین حال می گویند که سفارت آمریکا همانند سفارتخانه های سایر کشورهای جهان در بغداد کارکرد عادی و دیپلماتیک ندارد، بلکه آمریکا با استقرار سامانه های موشکی و نیروهای نظامی خود، این سفارت را به یک پایگاه نظامی تبدیل کرده که امنیت شهروندان بغداد و عراق را تهدید می کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 بهمن 1399 بروزرسانی: 13 بهمن 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1577

به "خبرنگاران سفیر آمریکا در بغداد به دیدار سید عمار حکیم رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سفیر آمریکا در بغداد به دیدار سید عمار حکیم رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید