خبرنگاران حجم معاملات بورس کشور بی سابقه شد

به گزارش آسمان تو، کرمان - خبرنگاران - مدیرعامل نخستین شرکت بورسی پسته کشور از شاخص یک میلیون و 200 هزار واحدی بورس تا اسفندماه سال جاری خبر داد و گفت: حجم معاملات در فرودین 1399، حدود 141هزار میلیارد تومان بوده که بی سابقه است.

خبرنگاران حجم معاملات بورس کشور بی سابقه شد

مظفر محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران افزود: شاخص یک میلیون و 200 هزار واحدی بورس معادل حجم کل معاملات صورت گرفته در سال 1397 یا پنج ماهه نخست سال 1398 است.

وی با طرح این سئوال که از نظر علم اقتصاد در شرایط کنونی حباب وجود دارد و آیا در شرایط کنونی جلوگیری از هجوم میلیاردها تومان نقدینگی ممکن است؟ دلیل رشد فعلی بازار را هجوم نقدینگی دانست و گفت: این نقدینگی به دلایل زیادی توسط دولت به سمت بورس هدایت شده است.

این فعال مالی حوزه بورس با بیان اینکه تا زمانی که دولت تصمیم داشته باشد این بورس رشد خواهد کرد ، گفت: بورس تا پایان دولت فعلی امکان ترکیدن ندارد، اما آیا این تصمیم از سوی دولت تا چه زمانی است و دلایل دولت برای حمایت از بازار چیست؟

وی ادامه داد: دلایل دولت جهت رونق بورس در ابتدا تحریم و کاهش درآمدهای دلاری کشور است.

محمدی افزود: ریزش قیمت نفت، کرونا، کاهش درآمدهای مالیاتی دولت و نگرانی از رشد دلار در این تصمیم دولت نقش داشته لذا این دلایل باعث شده دولت نیاز به تامین مالی خود از محل فروش دارایی های خود در بورس داشته باشد.

وی با بیان اینکه دولت با این کار شدیدا از ورود نقدینگی به بازارهای دیگر از جمله دلار جلوگیری می کند شرح داد: هر زمان دولت از تحریم خارج شد و توانست نفت خود را صادر کند و منابع لازم جهت اداره کشور را در اختیار بگیرد آنگاه باید امیدی به حمایت دولت از بازار نداشت.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1136

به "خبرنگاران حجم معاملات بورس کشور بی سابقه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حجم معاملات بورس کشور بی سابقه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید