خبرنگاران تگرگ 478 میلیارد تومان به باغات دماوند خسارت زد

به گزارش آسمان تو، تهران - خبرنگاران - فرماندار دماوند خاطرنشان کرد: براساس آنالیز ها و برآوردهای اجرا شده، بارش تگرگ 487 میلیارد تومان به باغداران این شهرستان خسارت وارد نموده است.

خبرنگاران تگرگ 478 میلیارد تومان به باغات دماوند خسارت زد

جهت دریافت خدمات طراحی مدرن ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

مهدی حیدری چهارشنبه شب به خبرنگاران گفت: بارش های اخیر و تگرگ زدگی های بهاره، باعث شد تا بخشی از باغات شهرستان دماوند دچار خسارت شوند.

وی با بیان اینکه میزان خسارت های وارده در روزهای گذشته به هر باغدار و کشاورز توسط کارشناسان برآورد شد، اضافه کرد: عمده خسارت وارده به باغات سیب، گیلاس، آلبالو، شلیل و ... بوده است.

فرماندار دماوند اظهار داشت: برآورد خسارت های اجرا شده به سازمان جهاد کشاورزی استان تهران برای پیگیری و پرداخت خسارات به کشاورزان و باغداران اعلام شده است.

پیگیری خسارات تگرگ زدگی بهاره به باغات دماوند از وزیر جهاد کشاورزی

سید احمد رسولی نژاد، نماینده مردم شهرستان های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی نیز درخصوص خسارت های وارده به باغات شهرستان دماوند، خاطرنشان مرد: طی روزهای اخیر شاهد بارش تگرگ شدید در شهرستان بودیم که بعضی باغات خسارت سنگین وارد شد.

وی با بیان اینکه طی تماس تلفنی با وزیر جهاد کشاورزی و قائم مقام ایشان در امور مجلس پیگیری های لازم در مورد مسائل باغداران انجام گرفت، ادامه داد: در برآورد اولیه از سوی مسئولان محلی بین 10 تا 80 درصد بود که با تکرار تگرگ متاسفانه در ملاقات با رئیس جهادکشاورزی استان در تعدادی از روستاها تقریبا شاهد 100 درصدی خسارت به بعضی باغات بودیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه در نقاط مختلف شهرستان دماوند شامل روستاهای جابان، سربندان، اوچونک و شاه بلاغی خسارات بسیار سنگین بود، بیان داشت: در قانون بودجه 1400 نمایندگان مجلس برای خسارات به بیمه گذاران محصولات کشاورزی مبلغ 30هزار میلیارد ریال مصوب شده است که این مهم می تواند یاری موثری برای باغداران باشد.

رسولی نژاد با تاکید براینکه پیگیری تامین خسارات وارده با باغداران در امور مجلس هستیم، گفت: متاسفانه عملکرد صندوق بیمه با توجه به پرداخت میزان خسارات مورد رضایت نیست و کشاورزان نیز ناراضی هستند که ضروری است دولت دراین خصوص همکاری لازم را داشته باشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1400 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1783

به "خبرنگاران تگرگ 478 میلیارد تومان به باغات دماوند خسارت زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تگرگ 478 میلیارد تومان به باغات دماوند خسارت زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید