خبرنگاران ترامپ: ایران باید مانند آمریکا با داعش بجنگد

به گزارش آسمان تو، تهران - خبرنگاران - دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز سه شنبه در جریان کنفرانس مطبوعاتی در دهلی نو مدعی شد که دولت آمریکا در مبارزه با گروه تروریستی داعش پیروز بوده است و کشورهای منطقه مانند ایران ، روسیه و عراق نیز باید با تروریسم مبارزه کنند.

خبرنگاران ترامپ: ایران باید مانند آمریکا با داعش بجنگد

ترامپ در خاتمه دیدار دو روزه اش از هند که از دوشنبه آغاز شد با ناریندا مودی نخست این کشور در باره بسیاری از مسائل از همه گیری ویروس کرونا تا حمله روسیه برای مداخله در انتخابات آمریکا گفت و گو کرد.

وی با این ادعا که ما القاعده، داعش و سایر گروه های تروریستی را شکست داده ایم گفت: مانند آمریکا سایر کشورها از جمله ایران ، روسیه و عراق باید با این گروه ها مبارزه کنند.

این ادعای ترامپ در حالی است که بر اساس گفته های قبلی وی خود آمریکا عامل پیدایش داعش بوده است و از سویی جمهوری اسلامی ایران به اذعان کشورهای منطقه تنها کشوری بوده است که علیه داعش در عراق و سوریه مبارزه کرده و این گروه تروریستی را در این کشورها نابود کرد.

ترامپ در باره کرونا در ایالات متحده با بیان اینکه این بیماری کاملا تحت کنترل است ، گفت: ما چندین آمریکایی را از یک کشتی تفریحی به آمریکا باز گرداندیم. و آنها اکنون در قرنطینه قرار دارند. من یک بودجه 2.7 میلیارد دلاری برای مبارزه با کرونا در نظر گرفته ام.

ترامپ در توجیه حضور کشورش در افغانستان با بیان اینکه آمریکا بیش از 19 سال است که در افغانستان حضور دارد، گفت: ما نمی خواهیم یک نیروی پلیس در جهان باشیم. ما می خواهیم یک نیروی نظامی در جهان باشیم تا بتوانیم به راحتی بر چالش ها پیروز شویم و هر زمانی لازم باشد ما نیرو به این کشور اعزام خواهم کرد. من نمی خواهم میلیون ها نفر را قربانی کنم.

رییس جمهوری آمریکا با انتقاد از هند در مورد تعرفه ها گفت: هند بیشترین تعرفه ها را برای کشور ها از جمله آمریکا وضع می کند. من خواستم که این تعرفه ها حداقل برای آمریکا لغو شوند. من فکر می کنم ما به یک فهم مشترک رسیده ایم. ما مدت زیادی کسری تجاری با هند داشتیم. در واقع آمریکا کسری تجاری با بسیاری از کشور ها دارد. این امر باید خاتمه یابد. آمریکا نمی تواند در هیچ رابطه تجاری بازنده باشد. هند این نکته را درک می کند. ما خواهان تجارت عادلانه هستیم.

ترامپ در مورد ونزوئلا گفت: تحریم های سخت گیرانه تری در انتظار این کشور هستند. در گذشته این کشور بسیار ثروتمند بود اکنون آنها بسیار مشکل دارند. در آینده شرکت های نفتی هند متوجه تصمیم آمریکا در مورد ونزوئلا خواهند شد.

وی همچنین برای میانجی گری میان هند و پاکستان و حل مساله کشمیراعلام آمادگی کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 975

به "خبرنگاران ترامپ: ایران باید مانند آمریکا با داعش بجنگد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ترامپ: ایران باید مانند آمریکا با داعش بجنگد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید