خبرنگاران آتش نشانی تنها عشق و خدمت به خلق است

به گزارش آسمان تو، تهران - خبرنگاران - فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه آتش نشانی شغلی ریسک پذیر و دلیل انتخاب آن، تنها عشق و خدمت به خلق است، گفت: این افراد با تمام وجود برای خدمت به مردم به میدان می آیند و مردم با حضور آنان احساس امنیت می نمایند که نشان از اخلاص، ایثار و اهمیت کار آنان است.

خبرنگاران آتش نشانی تنها عشق و خدمت به خلق است

به گزارش خبرنگاران، همزمان با هفتم مهرماه مصادف با روز آتش نشانی و خدمات ایمنی، آیین گرامیداشت این روز دوشنبه شب با حضور مسئولان شهرستانی و شهر دماوند در ساختمان مرکزی آتش نشانی این شهر برگزار و به پاس زحمات ارزشمند آتش نشانان، آیین تجلیل از آنان برگزار گردید.

مهدی حیدری، فرماندار شهرستان دماوند در این مراسم با بیان اینکه آتش نشانان با ایثارگری روزهایی برای مردم رقم زدند که نمادی از ایثار است، گفت: دفاع مقدس در دوره ای از تاریخ توسط مردان و زنان این مرز و بوم رخ داد و اکنون دفاع از جان، ناموس و مال مردم به گونه ای دیگر توسط آتش نشانان ادامه دارد.

فرماندار شهرستان دماوند اعلام نمود: شهرداران و شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان اقدامات خوبی به لحاظ ارتقای امکانات آتش نشانی ها انجام دادند و حضور آتش نشانان در کنار دستگاه های اجرایی، یاری بسزایی در مدیریت آتش سوزی ها در مراتع داشته است.

حیدری با بیان اینکه شهروندان با رعایت نکات ایمنی می توانند میزان ریسک پذیری کار آتش نشانان را کاهش دهند، گفت: نظارت بر نحوه اجرای صحیح نکات فنی در ساخت و سازها و رعایت نکات ایمنی، کار آتش نشانان را آسان تر می نماید و لازمه آن، احساس مسئولیت بیشتر توسط مراجع مرتبط است.

ارتقا صندلی آتش نشانان دربین مردم ضروری است

شهردار دماوند گفت: آتش نشانان فرشته های نجاتی هستند که از جان و مال خود می گذرند تا حافظ جان و مال دیگران باشند و نباید این صندلی در اذهان عمومی تضعیف و تخریب گردد.

عباس صفری نیز در این مراسم گفت: روز آتش نشانی و ایمنی یادآور ایثارگری و جوانمردی شهدای آتش نشان سال 59 در پالایشگاه آبادان است که جا دارد یاد و خاطره آنان و دیگر شهدای آتش نشان را گرامی بداریم.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت صندلی آتش نشان و تقدیر و تشکر از خدمات آنان، اضافه نمود: هفتم مهر ماه علاوه بر روز آتش نشان، بعنوان روز ایمنی نیز معرفی شده است که برگرفته از اهمیت آموزش با هدف ارتقا سطح آگاهی مردم در زمان وقوع حادثه و بلایای طبیعی و غیرطبیعی است که می تواند یاری بسزایی نیز به آتش نشانان و نیروهای امدادی نماید.

شهردار دماوند اعلام نمود: یک آتش نشان در زمان روبروه با حریق، با 11 نوع حادثه روبرو است چراکه علاوه بر حفظ جان شهروندان، باید حافظ سرمایه های ملی و اموال عمومی نیز باشد.

این مقام مسئول با اشاره به شرایط کنونی حوزه آتش نشانی شهر دماوند، بیان داشت: یکی از موضوعات مهم در حوزه آتش نشانی دماوند، کمبود نیرو در این بخش است که با توجه به اهمیت حوزه آتش نشانی و نجات جان افراد، این مهم در حال پیگیری می باشد.

وی به تامین امکانات کافی برای این حوزه اشاره نمود و گفت: هم اکنون دماوند یک ایستگاه آتش نشانی دارد و ساختمان مرکزی آن نیز در حال اتمام بوده و در دهه فجر بهره برداری می گردد؛ ساختمان آتش نشانی منطقه مشا نیز سه سالی است افتتاح شده ولی به دلیل کمبود نیرو به مرحله بهره برداری نرسیده است.

صفری با اشاره به اینکه با تامین نیرو، قطعا احداث آتش نشانی در مسکن مهر منطقه گیلاوند نیز در دستور کار قرار می گیرد، توضیح داد: شهر دماوند با وجود آنکه 50هزار نفر جمعیت دارد ولی حدود 4500 هکتار وسعت جغرافیایی این منطقه است که سرویس دهی و خدمات رسانی را با مشکل روبرو نموده که ضروری است با تامین نیرو و امکانات، مطالبات مردم را بیش از گذشته جوابگو باشیم.

وی همچنین با اشاره به تامین امکانات و تجهیزات مورد احتیاج در بخش آتش نشانی، اضافه نمود: خوشبختانه طی سالهای اخیر در این بخش پیروز بوده ایم و مابقی تجهیزات مورد احتیاج و بعضی کاستی ها نیز با وجود شرایط سخت مالی، در دستور کار بوده و محقق خواهد شد.

شهردار دماوند گفت: یکی از موضوعات حاضر اهمیت در حوزه آتش نشانی شهر دماوند، نارضایتی مردم نسبت به عملکرد این حوزه است که چرا در عملیات های اخیر حضور به موقع و آمادگی کافی نداشته اند در حالی که تمامی این عملیات ها به خوبی انجام شد و با آمادگی کافی در صحنه حضور داشتند.

این مقام مسئول ادامه داد: در ذهن مردم آتش نشان یک فرشته نجات است که از جان و مال خود برای نجات دیگران می گذرد و حیف است که این عنوان و این صندلی ارزشمند با ذهنیت های اشتباه خدشه دار گردد.

همزمان با گرامیداشت هفتم مهرماه، عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدای گمنام شهر دماوند، مانور خودرویی در سطح شهر، رونمایی از تجهیزات جدید امدادی آتش نشانی و اعطای درجه به آتش نشانان انجام و با اهدای لوح تقدیر از آنان تقدیر شد.

همچنین طی آیین های جداگانه از نیروهای خدوم آتش نشانی شهرهای آبعلی، رودهن، آبسرد و کیلان نیز تجلیل به عمل آمد.

شهرستان دماوند از جمله شهرستان های استان تهران است که در 45 کیلومتری پایتخت قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 آبان 1399 بروزرسانی: 13 آبان 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1394

به "خبرنگاران آتش نشانی تنها عشق و خدمت به خلق است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آتش نشانی تنها عشق و خدمت به خلق است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید