حرکت معترضان هنگ کنگی به سمت سفارت آمریکا، تظاهرات مو سفیدان

به گزارش آسمان تو، تظاهرنمایندگان هنگ کنگی در ادامه اعتراضات ماه های اخیرشان قصد دارند امروز (یکشنبه) به سمت سفارت آمریکا در این دولت شهر راهپیمایی نمایند تا به این ترتیب حمایت های بین المللی بیشتری را به اعتراضات شان جلب نمایند.

حرکت معترضان هنگ کنگی به سمت سفارت آمریکا، تظاهرات مو سفیدان

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، تظاهرات امروز در حالی برگزار می گردد که این معترضان روز شنبه در اقدامات اعتراضی خود کوشش کردند تا حمل و نقل به مقصد و از مبدأ فرودگاه بین المللی هنگ کنگ را مختل نمایند اما پلیس با آن ها مقابله کرد.

راهپیمایی برنامه ریزی شده امروز از مبدأ یک پارک مرکزی در هنگ کنگ به مقصد سفارت آمریکا در حالی برگزار می گردد که شب گذشته مجددا درگیری هایی بین پلیس هنگ کنگ و معترضان مخالف دولت این منطقه رخ داد.

چند روز پیش دولت هنگ کنگ خبر از لغو لایحه مناقشه برانگیز مجاز کردن استرداد مظنونان قضایی از این دولت شهر به چین داد؛ لایحه ای که مطرح شدن آن جرقه اعتراضات ماه های اخیر را در چند ماه پیش زد.

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه خود برای اعلام توصیه های سفر به شهروندان این کشور پکن را متهم به دست زدن به یک کمپین تبلیغاتی و متهم ساختن آمریکا به دامن زدن به ناآرامی های هنگ کنگ کرد و در عین حال عنوان ساخت که شهروندان و پرسنل سفارت آمریکا در هنگ کنگ هدف این کمپین تبلیغاتی چین هستند و از آن ها خواست حداکثر احتیاط را به خرج دهند.

روز شنبه پلیس هنگ کنگ اجازه به اقدامات اخلال گرانه معترضان در مسیرهای منتهی به فرودگاه این دولت شهر نداد و تدابیر امنیتی شدیدی را شامل بازرسی از مسافران در قطارها و اتوبوس ها به مقصد این فرودگاه و همچنین محدود کردن خدمات دهی قطارها برقرار کرد.

به دنبال این اقدامات پلیس، معترضان هنگ کنگی به تجمع در ایستگاه های مترو و مجتمع های متعلق به شرکت اپراتور راه آهن این منطقه رو آوردند. آن ها این شرکت را متهم به یاری به پلیس هنگ کنگ برای حملات خشونت آمیزش علیه معترضان کردند. روز شنبه یکی از ایستگاه های مهم راه آهن هنگ کنگ به نام ایستگاه شاهزاده ادوارد برای دومین روز متوالی به سبب کوشش های معترضان برای تجمع در آنجا تعطیل شد. زمانی که معترضان از متفرق شدن در این ایستگاه خودداری نموده و شروع به آتش زدن اشیایی در نزدیکی این ایستگاه کردند پلیس هنگ کنگ با اسپری فلفل به آن ها حمله کرد.

این ایستگاه در هفته های اخیر یکی از کانون های تجمعات معترضان هنگ کنگی بوده است. در عین حال یکسری درگیری های خشونت آمیز دیگر نیز به صورت جداگانه در ایستگاه قطاری در شهر جدید شاتین رخ داد که در آنجا نیز معترضان با افسران پلیس درگیر شدند و رسانه ها از دستگیری چند نفر در این شهر خبر دادند. این در حالی است که گزارش شده که اخیرا علاوه بر جوانان افراد مسن تر نیز که تاکنون کمتر در اعتراضات در هنگ کنگ دیده می شدند در حال شرکت کردن هر چه بیشتر در این اعتراضات هستند. جنبش اعتراضی هنگ کنگ در سه ماه گذشته عمدتا از سوی جوانان رهبری شده و تحقیقات نشان می دهد که بیش از نیمی از معترضان شرکت نماینده در تظاهران هنگ کنگ در رده سنی 20 تا 30 سال هستند اما این جنبش در میان اقشاری نظیر پزشکان، پرستارها، معلم ها و وکلا و کارمندان دولت نیز از حمایت برخوردار است. اخیرا گروه هایی از افراد مسن تر تظاهراتی را تحت عنوان تظاهرات مو سفیدان برگزار کردند.

از سوی دیگر به گزارش خبرگزاری رویترز صدها تن از معترضان هنگ کنگی ضمن برپایی تجمعات امروزشان برای شروع راهپیمایی به سمت سفارت آمریکا از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خواستند تا این دولت شهر تحت حاکمیت چین را آزاد کند. گزارش شد که در حالی که نیروهای پلیس هنگ کنگ در کناری ایستاده بودند معترضان پرچم ها و پلاکاردهایی را بالا گرفته و خواهان یاری آمریکا به معترضان هنگ کنگی و برپایی دموکراسی شدند.

مارک استر وزیر دفاع آمریکا روز شنبه از دولت چین خواست نسبت به هنگ کنگ خویشتن داری نشان دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 466

به "حرکت معترضان هنگ کنگی به سمت سفارت آمریکا، تظاهرات مو سفیدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حرکت معترضان هنگ کنگی به سمت سفارت آمریکا، تظاهرات مو سفیدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید