توجیه سفیر عربستان در آلمان برای ادامه تجاوز به یمن

به گزارش آسمان تو، سفیر عربستان در آلمان تداوم جنگ در یمن را به بهانه دفاع از امنیت ملی کشورش توجیه کرد.

توجیه سفیر عربستان در آلمان برای ادامه تجاوز به یمن

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در ادامه اتهامات بی اساس مقامات سعودی علیه کشورمان در رابطه با حمله اخیر به تاسیسات نفتی عربستان سعودی، فیصل بن رحمان آل سعود، سفیر عربستان در آلمان هم در مصاحبهیی با سایت رادیو آلمان مدعی شد که پهبادهایی که به تاسیسات نفتی آرامکو حمله نموده اند به دقت آنالیز شده و آشکار شده است که در ایران ساخته شده است. وی همچنین تاکید نمود که با این حال ما از کارشناسان بین المللی دعوت نموده ایم تا ببینند که این ها از کجا آمده اند.

در تاریخ 14 سپتامبر 2019، تاسیسات نفتی شرکت آرامکو سعودی در شرق عربستان با چندین هواپیمای بدون سرنشین مورد حمله قرار گرفتند. مسئولیت این حمله را نیروهای یمنی برعهده گرفتند. اما ائتلاف عربی در حال جنگ در یمن به رهبری عربستان سعودی، ایران را مسئول حمله به تأسیسات نفتی عربستان می داند. وزیر امور خارجه آمریکا، مایک پامپئو نیز ایران را مقصر دانسته و در این راستا به عربستان سفر نموده است.. وزیر دفاع ایران و دیگر مقامات این موضوع را اکیدا رد نموده اند. براساس اعلام آژانس بین المللی انرژی، این حادثه در عربستان سعودی در حال حاضر به جدی ترین وقفه در تأمین نفت در تاریخ منجر شده است.

سفیر عربستان در آلمان در بخش دیگری از سخنانش تاکید نمود که ما همچنان در این راستا کار می کنیم تا مشخص کنیم که این پهپادها از کجا شلیک شده اند. وی گفت: اما این هواپیماهای بدون سرنشین از هر کجا که بیایند مطمئنا ایران پشت آن قرار گرفته است. این پهپادها توسط ایران ساخته شده و تنها با یاری ایران می تواند شلیک گردد.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه حمله به تاسیسات نفتی آرامکو را نه تنها یک حمله به صنعت نفتی غیر نظامی عربستان بلکه یک حمله به اقتصاد دنیای ارزیابی نموده و گفت: چنین حمله ای که اکنون نیمی از فراوری نفت ما را برای زمان کوتاهی متوقف نموده بر کل دنیا تاثیر گذاشته و طبیعتا باید یه صورت جدی به آن نگاه گردد.

وی درباره احتمال حمله نظامی به ایران در واکنش به این حمله پهپادی نیز گفت: طبیعتا حالا همه گزینه ها روی میز است، اما ما باید به خوبی همه چیز را مورد آنالیز قرار دهیم.

سفیر عربستان در آلمان این مسئله را مهم دانست که حالا همه دنیا گرد هم آیند و مشخص نمایند که این گونه نقض قوانین بین المللی قابل قبول نبوده و چنین تجاوزی کاملا مردود است.

وی مدعی شد که تهران باید مسئولیت این حمله را بر عهده گیرد و ایران را برای مذاکره کشوری قابل اعتماد ندانست.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برای عربستان سعودی بهتر نیست که به جنگ یمن که در آن به هیچ یک از اهداف خود نرسیده انتها دهد گفت: من نمی گویم که عربستان به هیچ یک از اهداف مشخص شده نرسیده است اما طبیعتا هنوز این نبرد تمام نشده است. وی دفاع از امنیت ملی را به عنوان توجیهی برای ادامه جنگ یمن ارزیابی کرد.

وی درباره تصمیم اخیر آلمان برای تمدید توقف صادرات تسلیحات به عربستان سعودی گفت: تسلیحات آلمان بخش کوچکی از احتیاج تسلیحاتی وزارت دفاع ما را برآورده می نماید و منابع دیگری برای تامین آن وجود دارد. این برای ما مسئله بزرگی نیست. اما طبیعتا این دلسرد نماینده است که حال ابزاری که ما برای دفاع از خود به آن احتیاج داریم از طرف آلمان به ما ارائه نمی گردد. اما با این حال این مسئله در حال حاضر مهم ترین موضوع در مناسبات ما با آلمان نیست.

سفیر عربستان در آلمان همچنین در بخش دیگری از این مصاحبه به مسئله قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد آل سعود در عربستان سعودی پرداخته و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شما همه اقدامات لازم را انجام می دهید تا این مسئله کاملا شفاف سازی گردد مدعی شد: بله این برای ما یک موضوع مهم است. قتل خاشقجی یک اتفاق وحشتناک است و ما آن را می دانیم. ما کاملا آماده ایم که افراد مسئول را به پای میز محاکمه بکشانیم. دولت و همچنین شخص ولیعهد عربستان این مسئله را کاملا روشن نموده که این جنایتی است که ما آن را نمی پذیریم. این با ارزش های ما سازگار نیست. ما همه اقدامات لازم را انجام می دهیم تا این اتفاق بار دیگر تکرار نشده و مسئولان آن مجازات شوند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 452

به "توجیه سفیر عربستان در آلمان برای ادامه تجاوز به یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توجیه سفیر عربستان در آلمان برای ادامه تجاوز به یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید