ترزا می استعفایش را اعلام نمود

به گزارش آسمان تو، ترزا می، نخست وزیر بریتانیا در پی ناکامی های مکرر در به تصویب رساندن توافق خروج از اتحادیه اروپا در کشورش گفت که روز 17 خرداد از سمت خود کناره گیری می نماید.

ترزا می استعفایش را اعلام نمود

به گزارش خبرنگاران، به نقل از اسکای نیوز، تراز می امروز از سِمت خود در ریاست حزب محافظه کار انگلیس و نخست وزیری این کشور استعفا کرد.

می در مقابل دفتر نخست وزیری بیانیه ای را خواند و گفت: اکنون برای من روشن شده که منافع بریتانیا با یک نخست وزیر تازه بهتر تامین می گردد.

وی اضافه کرد: من امروز اعلام می کنم که آدینه هفتم مه (دو هفته دیگر) از رهبری حزب محافظه کار استعفا می کنم. من با ریاست حزب به توافق رسیده ام که روند انتخاب رهبر جدید از هفته آینده شروع گردد.

با آنکه نمی توان گفت رقابت درون حزبی برای انتخاب رهبر جدید دقیقا چقدر طول می کشد اما کارشناسان می گویند احتمالا در انتها ژوئیه، حدود دو ماه دیگر رهبر جدید حزب محافظه کار تعیین خواهد شد.

تعداد قابل توجهی از اعضای حزب محافظه کار برای این رقابت اعلام آمادگی نموده اند.

در روزهای گذشته می قصد داشت لایحه قرارداد خروج را پس از اصلاحاتی برای بار چهارم به رای مجلس بگذارد اما در 72 ساعت اخیر تقریبا روشن شده بود که می از داخل حزب محافظه کار زیر فشار زیادی برای استعفا است و عمر نخست وزیری او به انتها نزدیک شده است.

مهمترین وظیفه دولت می، مذاکره با اتحادیه اروپا برای خروج بریتانیا بود. می در این باره گفت: من درباره شرایط خروج از اتحادیه اروپا مذاکره کردم و هر چه می شد انجام دادم تا نمایندگان مجلس به آن رای دهند. متاسفانه قادر به این کار نشدم.

استعفای می فردای رای گیری مجلس اروپا اجرا شده در حالیکه نتایج این رای گیری تا یکشنبه اعلام نخواهد شد.

نخست وزیر انگلیس اظهار کرد، ظرف روزهای آینده رقابت برای انتخاب رهبر جدید حزب محافظه کار شروع می گردد.

به این ترتیب می زمانی که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از سوم تا پنجم ژوئن به انگلیس سفر کند در سِمت خود خواهد بود.

در اساسنامه حزب محافظه کار برای انتخاب رئیس این حزب، رأی گیری های اولیه بین نمایندگان حزب در مجلس پیش بینی شده است. در هر دور رأی گیری، نامزدی که کمترین رأی را آورده است، حذف می گردد. این روند تا جایی ادامه پیدا می نماید که دو نامزد بیشتر باقی نماند. پس از آن اعضای حزب باید بین این دو نامزد یکی را انتخاب نمایند.

ترزا می وزیر کشور سابق که ژوئیه 2016 پس از استعفای دیوید کامرون به نخست وزیری رسید از اواسط ژانویه سه بار در به تصویب رساندن توافق خروج از اتحادیه اروپا که در خصوص آن با اروپایی ها مذاکره نموده بود، باخت.

از بوریس جانسون، وزیر خارجه پیشین، آندرآ لیدسام، وزیر مستعفی کابینه، مایکل گوو، وزیر محیط زیست، جرمی هانت، وزیر امور خارجه، دومینیک راب، وزیر مستعفی دیگر، ساجد جاوید، وزیر کشور و نیز امبر راد، وزیر کار به عنوان جانشینان احتمالی ترزا می در سمت نخست وزیری بریتانیا نام برده می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 275

به "ترزا می استعفایش را اعلام نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترزا می استعفایش را اعلام نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید