بندر چابهار می تواند میلیون ها دلار درآمد ترانزیتی برای کشور داشته باشد

به گزارش آسمان تو، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان گفت: بندر چابهار مالی ترین راه ترانزیتی محور شمال، جنوب شرق و غرب به شمار می رود و قادر است میلیون ها دلار درآمد ترانزیتی برای کشور به ارمغان آورد.

بندر چابهار می تواند میلیون ها دلار درآمد ترانزیتی برای کشور داشته باشد

علیرضا جلال زایی در گفت وگو با خبرنگاران اضافه کرد: در ایران مناطق آزاد تجاری صنعتی با هدف گسترش تعامل مالی جهانی و گسترش کالاهای غیرنفتی تاسیس می گردد.

عضو هیات علمی دانشگاه در ادامه گفت: فرصت های متعدد مالی، بومی، جغرافیایی، آب و هوایی و اقلیمی منطقه موجب شده است تا چابهار دارای مزیت های منحصر به فردی در امر ترانزیت، گردشگری و تجارت گردد.

به گفته وی سرمایه گذاری ملی مناسب در راههای مواصلاتی، جاده، ارتباطات ریلی، تجهیزات بندری و اسکله نیازمند توجه در سطح کلان مدیریتی کشور است و باید از شرایط ویژه مالی و تجاری بندر چابهار بهترین استفاده ها را انجام داد.

جلال زایی گفت: بندر چابهار نزدیکترین جهت به کشورهای میانه برای ترانزیت بین المللی کالاست.

وی در ادامه اعلام کرد: استان سیستان و بلوچستان به واسطه موقعیت جغرافیایی خود شرایط ویژه ای از نظر نقش آفرینی در مبادلات منطقه ای و فرا منطقه ای کالا و تعامل و ارتباط با حوزه های پیرامونی بخصوص کشورهای واقع در شمال و شرق خود را داراست.

عضو هیات علمی دانشگاه گفت: کشورهای منطقه و همسایه ایران و استان سیستان و بلوچستان جهت غلبه بر تنگاهای جغرافیایی و چالشهای مالی و نفتی خود اقدام به تدوین برنامه های مالی جدیدی نموده اند که نگاه به بازارهای منطقه ای یکی از این برنامه هاست که در این میان نقش سیستان و بلوچستان در ایجاد پیوند میان حوزه های پیرامونی این منطقه بسیار قابل ملاحظه است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 982

به "بندر چابهار می تواند میلیون ها دلار درآمد ترانزیتی برای کشور داشته باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بندر چابهار می تواند میلیون ها دلار درآمد ترانزیتی برای کشور داشته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید