تور دبی: برگزاری مذاکرات نظامی راهبردی مشترک امارات ، آمریکا در واشنگتن

به گزارش آسمان تو، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی، همزمان با تهدید امارات به تعلیق مذاکرات خرید جنگنده های اف 35 در چارچوب قراردادی 23 میلیارد دلاری که پهپاد و سایر ادوات نظامی پیشرفته را نیز شامل می گردد، واشنگتن امروز چهارشنبه میزبان مذاکرات نظامی راهبردی بین آمریکا و امارات متحده عربی بود.

تور دبی: برگزاری مذاکرات نظامی راهبردی مشترک امارات ، آمریکا در واشنگتن

با تور دبی در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

خبرگزاری آناتولی با اعلام این خبر گزارش داد: این مذاکرات در مقر وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در واشنگتن شروع شد و به گفته خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ، به مدت دو روز بین مقامات دو کشور ادامه خواهد داشت.

این مذاکرات در حالی شروع شده است که ابوظبی سه شنبه شب بیان کرد تعلیق مذاکرات مرتبط با قرارداد خرید جنگنده های اف 35 را رسماً به اطلاع آمریکا رسانده است.

سفارت امارات در واشنگتن در بیانیه ای بیان کرد: این مذاکرات پس از بازبینی و ارزیابی مجدد در برنامه ساخت جنگده های اف 35 در آینده از سر گرفته خواهد شد. تصمیم تعلیق مذاکرات خرید جنگنده های اف 35، مربوط به ارزیابی دوباره ملاحظات راهبردی، برآورد هزینه ها و اندازه مفید بودن این جنگنده ها است. در عین حال، واشنگتن و ابوظبی برای دستیابی به تفاهم و آنالیز شرایط امنیت دفاعی مشترک همکاری خواهند کرد.

در همین چارچوب، شبکه آمریکایی الحره بیان کرد: جان کربی سخنگوی پنتاگون سه شنبه شب در سخنانی مطبوعاتی گفت: در مذاکرات نظامی راهبردی مشترک امارات و آمریکا که قرار است در واشنگتن برگزار گردد، درباره نگرانی های ابوظبی در مورد قرارداد خرید جنگنده های اف 35 رایزنی خواهد شد.

این در حالی است که جان کربی شرح نداد آیا نگرانی آمریکا از این قرارداد مربوط به نقش چین در امارات است یا خیر، اما وی اضافه نمود شروط مرتبط با هر قرارداد با توجه به ملاحظات مختلف، فرق دارد.

سخنگوی پنتاگون توضیح داد واشنگتن به همکاری با امارات برای حل مسائل و نگرانی های مربوط به قرارداد خرید جنگنده های اف 35 پایبند است.

قابل ذکر است روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال روز گذشته گزارش داد: امارات تهدید نموده است از قرارداد بزرگ احتمالی با آمریکا که شامل خرید جنگنده های اف 35 است، خارج خواهد شد.

این روزنامه به نقل از مقامات آمریکایی ادامه داد: متحد ما در حاشیه خلیج فارس از شرط گذاری های امنیتی که آمریکا آن را برای محافظت از تسلیحات فنی پیشرفته در مقابل کوشش های جاسوسی چین وضع نموده، گلایه نموده است.

طبق گزارش های رسانه ای، امارات زمستان سال گذشته قرارداد خرید 50 جنگنده اف 35، 18 پهپاد مسلح و ادوات نظامی پیشرفته دیگر را به ارزش میلیاردها دلار امضا نموده بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 بهمن 1400 بروزرسانی: 28 بهمن 1400 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 2128

به "تور دبی: برگزاری مذاکرات نظامی راهبردی مشترک امارات ، آمریکا در واشنگتن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دبی: برگزاری مذاکرات نظامی راهبردی مشترک امارات ، آمریکا در واشنگتن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید