برایان هوک: هر کاری لازم باشد برای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران انجام می دهیم

به گزارش آسمان تو، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران تأکید کرد که دولت متبوعش از هیچ تلاشی برای تمدید تحریم های تسلیحاتی شورای امنیت علیه ایران فروگذار نمی کند.

برایان هوک: هر کاری لازم باشد برای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران انجام می دهیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، برایان هوک مسئول گروه ویژه اقدام علیه ایران در وزارت امور خارجه آمریکا روز آدینه در نشست مجازی اندیشکده هادسون تأکید کرد که دولت ترامپ هر کاری که لازم باشد برای تمدید تحریم های تسلیحاتی شورای امنیت علیه ایران انجام خواهد داد.

این دیپمات ارشد آمریکایی در توجیه اینکه چرا آمریکا معتقد است که تحریم های تسلیحاتی شورای امنیت علیه ایران باید به هر قیمتی تمدید گردد، مدعی شد: ایران همچنان به آزمایش های موشکی خود ادامه می دهد و خطری برای منطقه محسوب می گردد. ما می خواهیم با سیاست های تهاجمی ایران در منطقه مقابله کنیم.

وی اضافه نمود: ما برای اینکه مطمئن شویم تحریم های تسلیحاتی شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران همچنان ادامه خواهد یافت، هر کاری که لازم باشد انجام خواهیم داد.

اواسط خردادماه امسال کلی کرافت نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد گفت که پیش نویس قطعنامه ای را که خواهان تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران است را میان اعضای شورای امنیت از جمله روسیه توزیع نموده است.

نماینده آمریکا گفت که او می خواهد ابتدا با سفرای کشورها صحبت نموده تا اطمینان حاصل کند که همه می دانند که شورای امنیت سازمان ملل اجازه نخواهد داد این ممنوعیت ها در ماه اکتبر به سرانجام برسند.

برای تصویب یک قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل متحد باید دست کم 9 کشور عضو شورای امنیت با آن موافقت نمایند و در عین حال قطعنامه از سوی هیچ یک از اعضای دائم شورای امنیت (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس و فرانسه) وتو نگردد.

هفته گذشته در آستانه برگزاری نشست مجازی شورای امنیت برای آنالیز قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه ایران، چند دیپلمات غربی در مصاحبه با نشریه آمریکایی فارن پالیسی گفتند که قطعنامه پیشنهادی آمریکا برخلاف تبلیغات دولت ترامپ از حمایت کافی در شورای امنیت برخوردار نیست و احتمالاً این قطعنامه حتی بدون در نظر دریافت وتوی آن از سوی روسیه و چین، به تصویب نخواهد رسید.

روز چهارشنبه رابرت اوبرایان مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که حتی اگر قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران وتو گردد، دولت متبوعش ابزارهای دیگری نیز برای تمدید این تحریم ها در اختیار دارد.

با این حال، روز گذشته واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد تأکید کرد که آمریکا هیچ شانسی برای تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران ندارد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1283

به "برایان هوک: هر کاری لازم باشد برای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران انجام می دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برایان هوک: هر کاری لازم باشد برای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران انجام می دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید