ایتالیا با دستان دوناروما به فینال صعود کرد ، حذف اسپانیا در ضربات پنالتی

به گزارش آسمان تو، تیم ملی ایتالیا توانست در نیمه نهایی یورو 2020 از سد اسپانیا عبور کند و به اولین فینالیست این رقابت نام گیرد.

ایتالیا با دستان دوناروما به فینال صعود کرد ، حذف اسپانیا در ضربات پنالتی

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، در چارچوب اولین بازی نیمه نهایی یورو 2020 در استادیوم ومبلی لندن، تیم ملی ایتالیا پس از تساوی یک بر یک مقابل اسپانیا در 120 دقیقه توانست با پیروزی در ضربات پنالتی به اولین فینالیست این رقابت نام گیرد.

گل ها: فدریکو کیه زا (60) ایتالیا - آلوارو موراتا (80) اسپانیا

بازی در نیمه اول با اقتدار کامل اسپانیا بر بازی به پایان رسید. شاگردان انریکه با درخشش پدری توانستند مالکیت بازی را در دست گیرند و حتی توانستند یک موقعیت خوب بدست آورند که این توپ با ضربه دنی اولمو و مهار فوق العاده دوناروما به گل بدل نشد.

در دقایق پایانی نیمه اول هم امرسون پالمیری هم با یک نفوذ خوب از سمت چپ یک موقعیت بدست آورد ولی شوت او به دیرک دروازه برخورد کرد تا نیمه اول با حساب بدون گل به پایان رسد.

نیمه دوم هم با نمایش خوب تیم ملی اسپانیا آغاز شد. شاگردان انریکه برخلاف انتظارات نمایش رجحان در میدان به ثبت رساندند و توانستند چندین موقعیت هم بدست آورند که این حملات با بی دقتی بازیکنانی مثل فران تورس و میکل اویارزابال به بیرون رفت.

در لحظه ای که اسپانیا بر میدان تسلط داشت، دوناروما یک آغاز بسیار خوب داشت و تیم ملی ایتالیا توانست به یک ضد حمله مناسب دست پیدا کند. حمله ایتالیا با پاس دیدنی اینسینیه به ایموبیله رسید و پس از دفع توپ به وسیله مدافعان اسپانیا موقعیت از آن کیه زا شد که این مهاجم ایتالیا قدر موقعیت را دانست و توانست با یک ضربه بسیار خوب دروازه را باز کند.

پس از رجحان ایتالیا، حملات اسپانیا بیشتر شد ولی موقعیت ها به پایان نرسید تا اینکه در دقیقه 80 آلوارو موراتا توانست گل تساوی بخش ماتادورها را به ثمر رساند. این موقعیت با یک و دوی زیبای موراتا و اولمو بدست آمد و ستاره یوونتوس توانست با یک ضربه بسیار خوب دوناروما را تسلیم کند.

پس از گل هم این اسپانیا بود که بازی را در دست گرفت و حملات خوبی را به ثبت رساند ولی هیچ کدام به گل بدل نشد. بازی در طول 90 دقیقه با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا کار به وقت های اضافی کشیده گردد.

در نیمه اول وقت های اضافی باز هم تیم ملی اسپانیا سوار بر بازی بود و موقعیت های بسیاری را بدست آورد. واکنش های دوناروما و دفاع همه جانبه ایتالیا باعث شد تا باز هم توپی از خط دروازه ها عبور نکند. در نیمه دوم اما ایتالیا بازی را در دست گرفت و توانست موقعیت های خوبی هم ایجاد کند ولی این نیمه هم گلی رد و بدل نشد تا کار به ضربات پنالتی کشیده گردد.

در ضربات پنالتی آندره آ بلوتی، لئوناردو بونوچی، فدریکو برنادسکی و جورجینیو برای ایتالیا و جرارد مورنو، تیاگو آلکانتارا برای اسپانیا گلزنی کردند.

لوکاتلی از ایتالیا و دنی اولمو و آلوارو موراتا از اسپانیا پنالتی های خود را از دست دادند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 تیر 1400 بروزرسانی: 29 تیر 1400 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1883

به "ایتالیا با دستان دوناروما به فینال صعود کرد ، حذف اسپانیا در ضربات پنالتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایتالیا با دستان دوناروما به فینال صعود کرد ، حذف اسپانیا در ضربات پنالتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید