اگر کسی آمار نگران کننده از کرونا دارد نباید آن را پنهان کند، نگرانی ها در مورد انتقال کرونا در حمل و نقل عمومی پابرجاست

به گزارش آسمان تو، اعطا درباره هواکش های مترو می تواند عامل انتقال ویروس کرونا باشد و نظر شما در این مورد چیست گفت: این مسأله را آقای هاشمی مطرح کردند که از کارشناسان برجسته حوزه ریلی محسوب می شوند ما نیز این دیدگاه را در شورا از ابتدای تعطیلات نوروز داشتیم و برای همین تعطیلی حمل و نقل عمومی به ویژه مترو مطرح شد.

اگر کسی آمار نگران کننده از کرونا دارد نباید آن را پنهان کند، نگرانی ها در مورد انتقال کرونا در حمل و نقل عمومی پابرجاست

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: پیش از برگزاری جلسه قبیل صحن شورای شهر تعدادی از مدیران شهری و اعضای شورا جلسه ای را برگزار و گزارشی در مورد اقدامات لازم و انجام گرفته جهت مقابله با کرونا ارائه دادند.

وی افزود: کمیته مقابله با کرونا که در شورای شهر تشکیل شده در بحث اجرا مداخله ندارد و تنها مباحث نظارت و پیگیری برای آن مطرح است. در مواردی هم که لازم باشد طرحی در شورا از طریق این کمیته مطرح و با تأیید اعضای شورا به تصویب می رسد تا مشکل مربوطه مرتفع شود.

سخنگوی شورای شهر تهران به موضوع فاصله گذاری اجتماعی در حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت: در ایام نوروز گفتیم که مترو تعطیل شود، ولی به دلایل و دیدگاه های مختلف این موضوع انجام نگرفت.

اعطا گفت: شنبه 25 فروردین مترو 328 هزار مسافر داشت و در صورتی که مسافران مترو به بیش از 500 هزار نفر افزایش نیابند تا حدودی می توان فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرد، ولی با افزایش مسافران این اقدام چندان امکانپذیر نیست.

وی به کمبود جدی ناوگان حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت: دولت باید در این زمینه به شهرداری کمک کند البته اعلام شده که در اردیبهشت 500 دستگاه اتوبوس به تهران اضافه نموده می شود، ولی این موضوع بسیار خوشبینانه است و ما گمان نمی کنیم به این زودی این مسأله اجرایی شود.

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: در برخی از جهت ها پیشنهاد داده ایم که از ظرفیت اتوبوس و مینی بوس به صورت مشترک استفاده شود تا بهتر بتوان فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرد همچنین برخی از تولیدکنندگان داخلی اتوبوس اعلام آمادگی کردند و به نظرم اگر به این مسأله توجه کنیم نسبت به تأمین اتوبوس می توان بیشتر امیدوار بود.

وی به گلوگاه های زمانی مترو اشاره کرد و گفت: به طور مثال در خط کرج ایستگاه صادقیه گلوگاه مکانی محسوب می شود این موضوع برای سایر ایستگاه های تقاطعی این چنین است ساعات پیک نیز گلوگاه زمانی محسوب می شوند و باید چاره ای جهت پیشگیری از کرونا در این ساعات و مکان ها در نظر گرفت.

وی از درخواست شورای شهر تهران نسبت به شناور شدن ساعات کاری ادارات خبر داد و گفت: مراجع تصمیم گیر باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند ما پیشنهاد داده ایم شروع کار ادارات 7 تا 9 صبح و انتها کار 2 تا 4 بعدازظهر شود تا از این طریق حمل و نقل عمومی خلوت تر و فاصله گذاری اجتماعی بهتر رعایت شو. د.

وی در مورد رزرو صندلی های اتوبوس گفت: این مسأله ارتباطی به اتوبوس های شهرداری ندارد و مربوط به این ناوگان نیست و شورای شهر مجوزی برای رزروی شدن اتوبوس های شهر تهران نداده است.

اعطا در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه گفته می شود هواکش های مترو می تواند عامل انتقال ویروس کرونا باشد و نظر شما در این مورد چیست گفت: این مسأله را آقای هاشمی رئیس شورای شهر مطرح کردند که از کارشناسان برجسته حوزه ریلی محسوب می شوند ما نیز این دیدگاه را در شورا از ابتدای تعطیلات نوروز داشتیم و برای همین تعطیلی حمل و نقل عمومی به ویژه مترو مطرح شد.

وی افزود: محیط مترو محیطی بسته است و دسترسی به هوای آزاد در آن بسیار کم بوده بنابر این در محیط بسته امکان شیوع ویروس کرونا نیز بیشتر است و موضوع هواکش ها نیز این مسأله را تشدید می کند. بنابر این این موضوع به عنوان نوعی مطالبه مطرح و کمیسیون های تخصصی نظرات شان را اعلام کرند، ولی باید توجه داشت نهاد دیگری تصمیم گیر نهایی است و ممکن است شورای شهر پیشنهادی ارائه دهد، ولی پذیرفته نشود.

وی گفت: در مورد مشکل بودن اجرای فاصله گذاری اجتماعی در حمل و نقل عمومی و شیوع کرونا در این ناوگان نگرانی هایی وجود داشته که همچنان پابرجاست.

اعطا در مورد مسائل بودجه ای شهرداری گفت: حدود 30 هزار میلیارد تومان بودجه برای شهرداری و برای سال 99 در نظر گرفته شد که با شیوع کرونا این مسأله با چالش هایی همراه شده است و برای سه ماهه اول امسال سه سناریو پیشنهاد شده اول اینکه در بدبینانه ترین حالت 2500 میلیارد تومان از 7500 میلیارد تومان بودجه سه ماهه امسال محقق شود و در حالت بینابینی 2900 میلیارد و در بهترین حالت 3700 میلیارد تومان برآورده شود.

اعطا گفت: در بخش هزینه ای دست کم 913 میلیارد تومان برای سه ماهه امسال جهت نگهداشت برنامه ها و پرداخت حقوق و دستمزد نیاز است که در شرایط متوسط این عدد 1100 میلیارد تومان و در حالت خوشبینانه 1300 میلیارد تومان برآورد آن پیش بینی می شود.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه فاصله هزینه و درآمد های شهرداری نگران کننده است گفت: در جلسه ای مقرر شده که کمیته ویژه ای در شورای شهر در این زمینه تشکیل شود و موارد بودجه ای مورد بحث و مصاحبه قرار گیرد، ولی باید توجه داشت که آنچه مسلم است این بوده که کاهش هزینه ها صورت گیرد و به دنبال شناسایی منابع جدید درآمدی باشیم.

اعطا در مورد فعالیت ساخت و ساز در تهران گفت: معاونت شهرداری بخشنامه ای پیش از عید تصویب کرد که همه فعالیت های ساخت و ساز از ابتدای نوروز تا 15 نوروز متوقف شود که البته این موضع هر ساله انجام می گرفت و پس از اتمام مورد موعد مقرر شده ساخت و ساز ها در پایتخت ادامه یافته است.

وی گفت: در ایام نوروز عمدتا کارگاه هایی از بخش خصوصی تخلفاتی در این زمینه داشتند و فعالیت هایشان را انجام دادند.

اعطا گفت: بعد از 15 فروردین بخشنامه جدیدی ندیده ام و فکر نمی کنم تصمیم تازه ای در این زمینه اتفاق افتاده باشد ما نیز در کمیسیون شهرسازی این مسأله را بررسی و اگر تصمیم گیری جدید در مورد تعطیلی ساخت و ساز ها باشد آن را اعلام می کنیم، ولی هنوز ضرورت این موضوع ارزیابی نشده است.

* ماجرای نامه به رؤسای کلانشهر های جهان

سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه به ارسال نامه حناچی و هاشمی به رؤسای کلانشهر های جهان اشاره کرد و گفت: این موضوع با هماهنگی وزارت خارجه انجام گرفت و اشاره به تحریم های ظالمانه جهت مقابله با کرونا داشت چرا که این موضوع یک مشکل بین المللی است و لازم است همکاری میان کشور های مختلف انجام گیرد.

اعطا در مورد اینکه برخی معتقدند به دلیل نگران نشدن مردم نباید برخی از آمار هایی که نشان می دهد افراد در معرض خطر هستند را گفت، گفت: به نظرم باید این مسأله مطرح شود و نگرانی ایجاد شود چرا که این موضوع باید از مسؤولین مطالبه و پیگیری شود و حتی رفع ابهامات از مسأله صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1102

به "اگر کسی آمار نگران کننده از کرونا دارد نباید آن را پنهان کند، نگرانی ها در مورد انتقال کرونا در حمل و نقل عمومی پابرجاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر کسی آمار نگران کننده از کرونا دارد نباید آن را پنهان کند، نگرانی ها در مورد انتقال کرونا در حمل و نقل عمومی پابرجاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید