انگلیس اتباع خارجی را به بهانه نقض حقوق بشر تحریم می نماید

به گزارش آسمان تو، دولت انگلیس میخواهد با پیروی از اقدامات آمریکا، اتباع خارجی را به بهانه نقض حقوق بشر تحریم کند.

انگلیس اتباع خارجی را به بهانه نقض حقوق بشر تحریم می نماید

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل زیر 18 سال انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، بریتانیا در نظر دارد دوشنبه نخستین فهرست اتباع خارجی را که به خاطر نقض حقوق بشر با توقیف اموال و دارایی و ممنوعیت صدور ویزا روبه رو می شوند، منتشر کند.

بر اساس این گزارش، اقدام دولت انگلیس در اعمال تحریم علیه اتباع خارجی به بهانه نقض حقوق بشر در چارچوب برنامه جدید پسابرگزیت است که به نوعی پیروی از قانون ماگنیتسکی آمریکا به شمار می رود.

دومنینیک راب وزیر خارجه انگلیس خواهان اجرای رژیم جدید تحریم ها شده است و افرادی که نام آنها در فهرست تحریم ها قرار گرفته است و به مجلس انگلیس معرفی می شوند، طی ماه های آینده با تحریم های بیشتر روبرو خواهند شد.

وزیر خارجه انگلیس در اظهاراتی گفت: از امروز، بریتانیا قدرت جدیدی برای جلوگیری از ورود افرادی به خاک بریتانیا خوهد داشت که در موارد نقض جدی حقوق بشر دست دارند، پول های آنها به وسیله بانک های ما به چالش کشیده خواهد شد و به آنها اجازه سود بردن از اقتصادمان را نخواهیم داد.

وی در ادامه اضافه نمود: این یک مثال روشن از این است که بریتانیا چگونه به مدیریت و راهنمایی دنیا در ارتباط با موضوع حقوق بشر یاری خواهد نمود.

آمریکا پیش از این با تصویب قانون موسوم به اقدام ماگنیتسکی در سال 2012 میلادی، ممنوعیت صدور ویزا و توقیف اموال و دارایی مقام های روسی مرتبط با قتل سرگئی ماگنیتسکی را اجرا نموده است.

ماگنیتسکی وکیل روسی است که در سال 2008 میلادی پس از آنکه تعدادی از مقام های روسی را به مشارکت در کلاهبرداری های عظیم مالیاتی متهم کرد، دستگیر شد. وی پس از اعتراض به بدرفتاری در زندانی در مسکو در سال 2009 جان خود را از دست داد.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1268

به "انگلیس اتباع خارجی را به بهانه نقض حقوق بشر تحریم می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس اتباع خارجی را به بهانه نقض حقوق بشر تحریم می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید