انصراف غول های نفتی از سرمایه گذاری در صنعت نفت

به گزارش آسمان تو، درحالی که قیمت های نفت در محدوده 20 دلاری گرفتار شده اند، موجی از کاهش سرمایه گذاری از سوی غول های نفتی شروع شده است.

انصراف غول های نفتی از سرمایه گذاری در صنعت نفت

به گزارش سی ان بی سی، رویال داچ شل دوشنبه شب گفت سرمایه گذاری های خود را تا 20 درصد یا 5 میلیارد دلار کاهش خواهد داد و برنامه بازخرید اوراق خود را لغو خواهد نمود. غول نفتی فرانسه و اکوینور نروژ اقداماتی مشابه انجام دادند.

آکسون موبایل و شورون هم که تحت فشار زیادی قرار دارند، گفتند بودجه خود را کاهش خواهند داد. گلدمن ساکس تخمین زد که شورون برای تأمین هزینه ها و برنامه های خود به قیمت نفت 50 دلاری احتیاج دارد و آکسون به نفت 70 دلاری احتیاجمند است.

غول های نفتی نسبت به سقوط قیمت نفت در مقایسه با شرکت های کوچک حفار شیل، حساسیت کمتری دارند. آن ها دارای پالایشگاه ها و پتروشیمی هایی هستند که در این مواقع سود زیادی برای آنها به ارمغان خواهد آورد.

اما این بار سقوط تاریخی قیمت نفت با کاهش دید تقاضا همراه شده است که ممکن است مصرف نفت را تا 10 میلیون بشکه در روز پایین بیاورد.

گلدمن ساکس پیش بینی کرد با ماندن قیمت ها در محدوده 20 دلار، فراوری نفت آمریکا 65 درصد سقوط کند.

جی بی سی انرژی در یادداشتی نوشت: با چنین فضایی که بازارهای نفت را احاطه نموده است، احتمال آن وجود دارد که قیمت نفت برنت مانند 1986 و 1998 موقتاً به بشکه ای 10 دلار سقوط کند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1048

به "انصراف غول های نفتی از سرمایه گذاری در صنعت نفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انصراف غول های نفتی از سرمایه گذاری در صنعت نفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید