اندیشکده، اشغال کنگره صدمه ای ماندگار به وجهه آمریکا است

به گزارش آسمان تو، یک اندیشکده آمریکایی در گزارشی با اشاره به حمله معترضین به ساختمان کنگره و اخلال در فرایند انتقال ریاست جمهوری، این اتفاق را صدمه ای ماندگار به وجهه آمریکا که خود را به عنوان سنگر دموکراسی می خواند، توصیف کرد.

اندیشکده، اشغال کنگره صدمه ای ماندگار به وجهه آمریکا است

بروس هافمن کارشناس اندیشکده شورای روابط خارجی در پاسخ به سوالاتی درباره تحولات اخیر در آمریکا و این که آیا حمله نمایندگان به کنگره تروریست های داخلی بودند با اشاره به تعریف رسمی از تروریسم توسط پلیس اف بی آی به عنوان نهاد اصلی مقابله با این پدیده گفت که تروریسم را خود عمل معین می نماید نه نوع عامل آن یا علت آن.

وی گفت: اف بی آی تعریف تروریسم را اینگونه عنوان می نماید استفاده غیرقانونی از زور و خشونت علیه اشخاص یا اموال برای ارعاب یا اجبار یک دولت، جمعیت غیرنظامی، یا هر بخش دیگری برای پیشبرد اهداف سیاسی یا اجتماعی. اف بی آی همچنین در تعریف تروریسم داخلی آن را اقداماتی تعریف می نماید هدف آن استفاده ابزاری از این تروریسم برای ارعاب یا زورگویی به غیرنظامیان باشد. [یا] با ارعاب یا اجبار در سیاست دولت تأثیر بگذارد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بنا بر نظر این کارشناس: آنچه چهارشنبه در پایتخت ایالات متحده رخ داد با این تعریف مطابقت دارد. در این کار افرادی حضور داشتند که از خشونت یا تهدید به خشونت، برای ارعاب نمایندگان منتخب دموکراتیک، تخریب عمدی اموال دولتی، خلع ید از انتقال مسالمت آمیز قدرت استفاده کردند.

این کارشناس درباره میزان تقصیر ترامپ در این اقدامات خشونت آمیز و شورش در پایتخت آمریکا، گفت: رئیس جمهور، دونالد ترامپ بارها ادعاهای دروغین تقلب در انتخابات را تکرار کرد. ادعاهایی که بطور مرتب توسط دادگاه های ایالتی و فدرال، قوه مقننه ایالتی و مقامات منصوب و منتخب مردود اعلام شده بود. او با گستاخی معترضین را به واشنگتن دعوت کرد تا کوشش نمایند تا نتیجه انتخابات را برگردانند. ترامپ در توییتر به آنها گفت: آنجا باش ، وحشی خواهد بود.

وی گفت: آن دسته از کسانی که به دعوت او پاسخ دادند آنچه را بدست آوردند که اسامه بن لادن نتوانست در 11 سپتامبر 2001 به دست آورد یعنی حمله موفقیت آمیز به ساختمان معروف و مقدس دموکراسی آمریکا. عملی که در دنیا مخابره شده و وجهه آمریکا را مخدوش کرد و اعتماد به رهبری و نهادهای آمریکا را تضعیف کرد.

به نظر این کارشناس، با کمال تأسف، ترامپ هنوز اشغال پایتخت را محکوم نکرده است. درعوض ، او حوادث دیروز را تأیید کرد و به پیروانش گفت که آنها را دوست دارد و بسیار خاص هستند.

این کارشناس همچنین درباره امنیت فیزیکی ساختمان کنگره و معنی این حمله برای دیگر نهادهای فدرال آمریکا گفت: این یک ناکامی امنیتی فاجعه بار و کاملاً قابل اجتناب بود. برنامه ریزی و آماده سازی ناکافی، نمایندگان منتخب را به خطر انداخت و منجر به خسارت و تخریبی غیرقابل تصور شد.

وی افزود: آمریکایی ها پیش از این نیز شاهد صحنه هایی از این دست بوده اند: سال گذشته معترضین توانستند به راحتی به ساختمان کنگره ایالتی ایالت میشیگان در لانسینگ دسترسی پیدا نمایند. مقامات می بایست اطمینان حاصل می کردند که برای ساختمان کنگره نیز پرسنل کافی و موانع لازم برای جلوگیری از هرگونه نقض امنیت و نفوذ به ساختمان وجود دارد.

این کارشناس در انتهای سخنان خود با اشاره به بمبگذاری مرگبار در اوکلاهاما، گفت: بمبگذاری در سال 1995 در یک ساختمان اداری فدرال در شهر اوکلاهاما منجر به بسته شدن دائمی خیابان پنسیلوانیا شد و دسترسی عمومی به کاخ سفید را برای همواره تغییر داد. پس از حوادث دیروز، احتمالاً تغییرات عمده ای برای افزایش امنیت در ساختمان کنگره و دفاتر نزدیک به کنگره ایجاد خواهد شد. اقداماتی که در گذشته شاهد بودیم مانند نصب موانع بتنی یا گلدان های عظیم بتنی در اطراف ساختمان های فدرال برای محدود کردن دسترسی ، احتمالاً این بار نیز دنبال خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 بهمن 1399 بروزرسانی: 26 بهمن 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1600

به "اندیشکده، اشغال کنگره صدمه ای ماندگار به وجهه آمریکا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندیشکده، اشغال کنگره صدمه ای ماندگار به وجهه آمریکا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید