اندونزی خواهان بازگشت به اوپک شد

به گزارش آسمان تو، اوپک خاطرنشان کرد اندونزی خواهان فعال سازی مجدد عضویت خود در سازمان کشورهای صادر کننده نفت شده است و این درخواست برای اعضا ارسال شده است.

اندونزی خواهان بازگشت به اوپک شد

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران، اوپک اعلام نمود، اندونزی در حال فعال سازی مجدد عضویت خود در سازمان کشورهای صادر کننده نفت است و این موجب افزایش تقریبا 3 درصدی فراوری نفت سازمان خواهد شد.

این کشور آسیای جنوب شرقی چهارمین فراوری کننده کوچک نفت در اوپک پس از کشورهای لیبی، اکوادور و قطر است و سیزدهمین عضو سازمان خواهد بود.

اندونزی قبل از ترک سازمان کشورهای صادر کننده نفت در ابتدای سال 2009، که با رشد بی سابقه قیمت ها، افزایش تقاضای داخلی در این کشور و تبدیل آن به وارد کننده نفت همزمان بود، برای مدت حدودا 50 سال، تنها عضو آسیایی اوپک محسوب می شد.

اوپک با انتشار بیانیه ای اعلام نمود، درخواست اندونزی برای فعال سازی مجدد عضویت کاملش برای اعضا ارسال شده و پس از اعلام نظر اعضا، در نشست 4 دسامبر سازمان، تشریفات فعال سازی مجدد عضویت اندونزی انجام خواهد گرفت.

در بیانیه اوپک آمده است: اندونزی در شکل دهی بخش زیادی از تاریخ اوپک نقش داشته است... ما از بازگشت این کشور به سازمان استقبال می کنیم.

وزیر انرژی اندونزی که بر اساس اعلام اوپک، به نشست ماه دسامبر این سازمان دعوت خواهد شد روز سه شنبه گفت، کشورش به عنوان عضو کامل به اوپک بازخواهد گشت.

با توجه به اینکه اوپک هرگز خروج اندونزی را واقعی تلقی نمی کرد، این اتفاق، اتفاق چندان غیرمنتظره و غیر عادی ای محسوب نمی گردد. اوپک از خروج اندونزی به عنوان تعلیق عضویت یاد می نموده است. اکوادور که در سال 2007 مجدد به اپک پیوست، موجب ایجاد رویه ای در سازمان در خصوص بازگشت از وضعیت تعلیق به وضعیت فعال شد. منابع اوپک تصریح نموده اند که درهای اوپک همیشه باز است.

با توجه به اینکه اندونزی در مجموع یک وارد کننده نفت به شمار می رود، این سوال مطرح است که با توجه به اساسنامه اوپک، این کشور چگونه می تواند مجدد به عضو کامل سازمان تغییر وضعیت بدهد. بر اساس اساسنامه اوپک، هر کشوری که خالص صادرات نفت قابل توجهی داشته باشد می تواند عضو کامل سازمان گردد.

23

منبع: تسنیم
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 464

به "اندونزی خواهان بازگشت به اوپک شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندونزی خواهان بازگشت به اوپک شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید