انتقاد شدید سبزهای آلمان از توافق ترکیه با اروپا بر سر مسئله پناهندگان

به گزارش آسمان تو، سبزهای آلمان ضمن انتقاد شدید از توافق اروپا با ترکیه بر سر مسئله پناهندگان خواهان تعلیق و توقف فرایند انتقال پناهندگان از یونان به ترکیه بر اساس این توافق شدند.

انتقاد شدید سبزهای آلمان از توافق ترکیه با اروپا بر سر مسئله پناهندگان

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از هفته نامه اشپیگل، سبزهای آلمان انتقاد شدیدی را به توافق بروکسل-آنکارا برای بازگرداندن پناهندگان به ترکیه وارد نموده و خواهان تعلیق فرایند انتقال پناهندگان از یونان به ترکیه شدند.

به این ترتیب سبزهای آلمان می خواهند اخراج پناهندگان از یونان به ترکیه را متوقف نمایند.

کاترین گورینگ اکاردت، رئیس فراکسیون سبزها در مجلس آلمان در این باره به روزنامه دی ولت گفت: ترکیه آشکارا کنوانسیون ژنو را نقض می نماید.

وی همچنین خواهان کوشش های بیشتر به منظور ادغام و هماهنگی مسلمانان در آلمان و جلوگیری از روی آوردن آن ها به سمت افراط گرایی شد.

اکاردت همچنین توضیح داد که سازمان عفو بین الملل گزارش می دهد که صدها پناهنده به صورت غیر قانونی از ترکیه اخراج شده اند. چنین رفتاری قابل قبول نیست. تا زمانی که ترکیه این اخراج های غیر قاننونی را متوقف نکند نباید هیچ پناهنده ای از اروپا به ترکیه بازگردانده گردد.

البته آنکارا تمامی این انتقادها را رد نموده است.

کلایدیا روت، معاون رئیس مجلس آلمان از حزب سبزها نیز این انتقاد را به اتحادیه اروپا وارد کرد که این اتحادیه روح و قلب خود را می فروشد. وی خواهان تعلیق فرایند بازگرداندن پناهندگان از یونان به ترکیه شد. به گفته وی در این کشور با توجه به ناامیدی پناهندگان بیم شرایط بدی می رود.

وی اضافه کرد: در کل این تصمیم اتحادیه اروپا اظهار یک سیاست فلاکت بار و محقرانه است که صرفا بر رویکرد بازدارندگی و تشکیل یک قلعه اروپایی تاکید دارد. در اینجا مسئله حمایت از پناهندگان مطرح نیست بلکه مسئله حفاظت در برابر پناهندگان در میان است.

رئیس فراکسیون سبزها در مجلس آلمان نیز توضیح داد که برای جلوگیری از افزاط گرایی ما باید اسلام را نزد خود بپذیریم. هر کسی باید هویت دینی صلح آمیز خود در جامعه ما را داشته باشد. همزمان نباید اسلام گرایان خشونت طلب فرصتی برای تبلیغ اسلام افراطی در آلمان بیابند.

اجرای توافق اتحادیه اروپا و ترکیه بر سر مسئله پناهندگان از چهارم آوریل (فردا دوشنبه) شروع می گردد. از روز دوشنبه تا چهار شنبه باید در مرحله اول حدود 750 پناهنده از یونان به ترکیه بازگردانده شوند.

به ازای هر پناهنده سوری که از یونان به ترکیه بازگردانده می گردد باید یک پناهنده سوری دیگر به صورت قانونی از طرف اتحادیه اروپا پذیرفته گردد.

با وجود این توافق در آخر هفته مجددا صدها پناهنده از ترکیه به یونان آمدند.

اتحادیه اروپا می خواهد با یاری ترکیه و در سایه توافق انجام گرفته با هجوم پناهندگان به این اتحادیه مقابله کند که البته چشم انداز روشنی برای این تصمیم اروپا دیده نمی گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1149

به "انتقاد شدید سبزهای آلمان از توافق ترکیه با اروپا بر سر مسئله پناهندگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد شدید سبزهای آلمان از توافق ترکیه با اروپا بر سر مسئله پناهندگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید