ال کلاسیکو دوباره به تاخیر نخواهد افتاد ، تظاهرات همزمان جدائی طلبان کاتالونیا در بارسلونا

به گزارش آسمان تو، مقامات پلیس می گویند مطمئن هستند اقدامات امنیتی در شهر بارسلونا برای مسابقه میان تیم های بارسلونا و رئال مادرید مانع از هر اختلال ناشی از تظاهرات همزمان استقلال طلبان کاتالان خواهد شد.

ال کلاسیکو دوباره به تاخیر نخواهد افتاد ، تظاهرات همزمان جدائی طلبان کاتالونیا در بارسلونا

به گزارش خبرنگاران به نقل از نیویورک تایمز، ادوارد سالنت رئیس پلیس منطقه ای کاتالونیا روز جمعه 22 آذر به خبرنگاران گفت حدود 3000 مامور امنیتی دولتی و خصوصی در درون و بیرون استادیوم نیوکمپ بارسلونا برای حفاظت از اعضای تیم ها، طرفداران و مقامات در این مسابقه میان دو تیم پرطرفدار لیگ اسپانیا (لالیگا) که ال کلاسیکو نامیده می شود، اعزام خواهند شد.

او افزود پلیس برای هر حادثه ای آماده است، اما به نظر او احتمال چندانی وجود ندارد که تظاهرکنندگان در حین انجام بازی تلاش کنند وارد استادیوم شوند.

این مسابقه در ابتدا برای 26 اکتبر (4 آبان) برنامه ریزی شده بود، اما با تقاضای سازمان لیگ به علت نگرانی ها درباره تظاهرات در کاتالونیا پس از زندانی شدن 9 رهبر جدایی طلب کاتالان به تاخیر افتاد.

میگوئل بوش، مشاور امور داخلی دولت منطقه ای کاتالان می گوید آن تصمیم اشتباه بود و هیچ دلیلی وجود نداشت هنگامی که پلیس امنیت مسابقه را تضمین می کند، آن را به تاخیر انداخت.

یک گروه اعتراضی زیرزمینی کاتالان به نام سونامی دموکراتیک چهار ساعت پیش از شروع مسابقه در چندین ناحیه اطراف استادیوم اعلام تظاهرات کرده اند و می گویند این اقدام بخشی از تلاش آنها برای فراخوان دیالوگ میان مقامات اسپانیایی و کاتالان درباره استقلال طلبی این منطقه شمال شرقی اسپانیا است.

این گروه رسما نه خواستار جلوگیری از رسیدن طرفداران فوتبال به استادیوم شده و نه خواستار به هم زدن بازی، اما گفته دستوراتی به طرفدارانی که به درون استادیوم می فرایند، داده است.

سیاستمداران جدایی طلب کاتالان از مردم خواسته اند در این تظاهرات شرکت کنند و گروه سونامی دموکراتیک اعلام کرده است که تا به حال بیش از 18000 نفر برای حضور در این تظاهرات ثبت نام کرده اند.

این گروه قبلا تظاهرات گسترده ای را در فرودگاه بارسلونا ترتیب داد و یک بزرگراه عمده میان اسپانیا و فرانسه را مسدود کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 762

به "ال کلاسیکو دوباره به تاخیر نخواهد افتاد ، تظاهرات همزمان جدائی طلبان کاتالونیا در بارسلونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ال کلاسیکو دوباره به تاخیر نخواهد افتاد ، تظاهرات همزمان جدائی طلبان کاتالونیا در بارسلونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید