استقلال حریف الاهلی نشد

به گزارش آسمان تو، استقلال با شکست مقابل الاهلی عربستان، با یک امتیاز به رده سوم گروهش سقوط کرد.

استقلال حریف الاهلی نشد

به گزارش خبرنگاران از ایسنا، در دومین هفته از لیگ قهرمانان آسیا، استقلال از ساعت 17 در کویت مهمان الاهلی عربستان بود که این بازی در نهایت با نتیجه دو بر یک به سود الاهلی تمام شد.

سلمان الموشر در دقایق 17 و 29 برای الاهلی و ارسلان مطهری در دقیقه 22 برای استقلال گلزنی کردند. وریا غفوری در دقیقه 41 پنالتی استقلال را از دست داد.

با این نتیجه الاهلی 4 امتیازی شد و به علت گل زده بیشتر به صدر جدول صعود کرد. استقلال احتیاج با یک امتیاز در رتبه سوم گروه نهاده شد. الوحده نیز به لطف فزونی دیرهنگام مقابل الشرطه دوم شد و نماینده عراق به رده چهارم سقوط کرد.

نیمه نخست

بازی با تکل ناشیانه روزبه چشمی جان گرفت و داور به این بازیکن استقلال کارت زرد نخست را نشان داد. در حالی که الاهلی سعی در شروع بازی به صورت تهاجمی بود اما استقلال با چند موقعیت نصفه و نیمه جلوی نفوذ این تیم را گرفت. مهم ترین حرکت استقلالی ها مربوط به توپ گیری علی دشتی در خط دفاعی الاهلی بود اما این بازیکن که از فاصله 30 متری با دروازه بان تک به تک شده بود، قدر این توپ را ندانست و بازیکنان الاهلی توپ را به کرنر زدند که ثمری برای آبی ها نداشت.

در دقیقه یازده، وریا غفوری ضربه کاشته استقلال را به روی دروازه الاهلی ارسال کرد که شاهین طاهرخانی نتوانست به درستی ضربه بزند و توپ تصادفی به علی دشتی رسید اما این بازیکن نتوانست توپ را کنترل کند و موقعیت از دست رفت.

در دقیقه 16، اولین نفوذ بازیکنان الاهلی به داخل محوطه جریمه منجر به تک به تک شدن این بازیکن با حسینی شد و بعد از سرنگونی مهاجم الاهلی، داور نقطه پنالتی را نشان دهد.

گل: سلمان الموشر بعد از مکثی کوتاه ضربه خود را برخلاف حرکت حسینی به داخل دروازه استقلال زد و گل نخست الاهلی به ثمر رسید.

در دقیقه 19 ارسال رضاوند به روی دروازه الهالی با ضربه سر ارسلان مطهری از بالای دروازه به بیرون رفت.

گل: ارسلان مطهری در دقیقه 22 با استفاده از اشتباه بازیکنان الاهلی، با یاسر المسیلیم تک به تک شد و با دقت توپ را به تور دروازه الاهلی کوبید تا گل تساوی خیلی زود به ثمر برسد.

در دقیقه 28، ارسال محمد دانشگر به مقابل محوطه هجده قدم و همکاری استقلالی ها منجر به فراهم شدن موقعیت شوت زنی برای رضاوند شد که ضربه او با اختلاف اندک از کنار تیرک دروازه مسیلیم به بیرون رفت.

گل: در اولین موقعیت جدی الاهلی بعد از گل تساوی، با اشتباه محمد دانشگر در دفع توپ و پاس در عرض بازیکن الاهلی، سلمان الموشر توانست به راحتی گل دوم الاهلی را در دقیقه 29 هم به نام خود ثبت کند.

با گل دوم، بازی تا حدودی آرام تر شد و حتی در مواقعی این بازیکنان الاهلی بودند که روی اشتباه استقلالی ها صاحب موقعیت شدند تا نخستین تعویض بازی به علت مصدومیت مدافع الاهلی در دقیقه 38 انجام گردد.

در دقیقه 39، آرش رضاوند در گوشه محوطه جریمه صاحب توپ شد و در حالی که قصد عبور از مدافع الاهلی را داشت، با دخالت یار الاهلی سرنگون شد تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد. وریا غفوری پشت ضربه پنالتی نهاده شد اما المسیلیم با پیش بینی جهت ضربه او مانع از باز شدن دروازه تیمش شد و بازی کماکان دو بر یک باقی ماند.

نیمه دوم

این نیمه بسیار پرجنب و جوش شروع شد و الاهلی که با یک گل از استقلال پیش بود، دو بار برای زدن گل سوم اقدام کرد که ضربات بازیکنان این تیم داخل چارچوب نبود. در ادامه استقلال یکی، دو بار به دروازه الاهلی نزدیک شد که حاصل آن یک کارت زرد برای مدافع الاهلی بود.

سپس نوبت به یک تعویض رسید و مربی الاهلی یک مهاجم دیگر را وارد زمین کرد. با این حال در دقیقه 57 ارسال وریا غفوری به روی دروازه با ضربه سر مسعود ریگی همراه شد که المسیلیم توپ را با انگستان خود به کرنر زد.

استقلال برای زدن گل دوم و مساوی کردن بازی روی فاز تهاجمی تمرکز نموده بود که موجب چند موقعیت خطرناک شد. در دقیقه 61 مطهری می توانست دروازه حریف را باز کند که چند قدم از توپ ارسالی به داخل محوطه هجده قدم عقب بود.

در دقیقه 65، علی دشتی در داخل محوطه جریمه صاحب توپ شد که ضربه او توسط دروازه بان الاهلی به کرنر رفت. در دقیقه 73 موقعیت دیگری این بار با ضربه زکریا مرادی خلق شد که توپ او یک وجب بالاتر از دروازه بود و فرصت خوب گلزنی از دست رفت.

در ادامه بازی، فرهاد مجیدی مرتضی تبریزی را وارد زمین کرد تا به این شکل قفل دروازه الاهلی برای برای دومین بار باز کند اما بازی به علت خستگی بازیکنان استقلال و دفاع الاهلی موقعیت گل چندان زیادی نداشت.

در دقیقه 89، ضربه غافلگیرکننده ارسلان مطهری از پشت محوطه جریمه و از فاصله بیست متری وارد دروازه الاهلی شد تا بازی مساوی گردد. بعد از خوشحالی استقلالی ها، یاری داور به نشانه قرار دریافت دانشگر در موقعیت آفساید و دریافت جلوی دید دروازه بان، گل استقلال را مردود اعلام نمود.

در دقیقه 90 فرصتی برای الاهلی خلق شد که شوت سنگین مهاجم این تیم توسط حسینی به کرنر رفت.

این ملاقات در نهایت با فزونی دو بر یک الاهلی پایان یافت.

ترکیب استقلال: حسین حسینی، محمد دانشگر، نیکولای بودوروف، شاهین طاهرخانی (زکریا مرادی 61)، روزبه چشمی (کارت زرد)، مسعود ریگی، آرش رضاوند، وریا غفوری (کاپیتان)، میلاد زکی پور، ارسلان مطهری و علی دشتی (مرتضی تبریزی 77).

ترکیب الاهلی: یاسر المسیلیم، حسین عبدالغنی، سلمان الموشر، عبدالله حسون، لوکاس لیما، عبدالرحمن غریب، معتز هوساوی (محمد الفتیل 38)، علی الاسمری (کارت زرد)، مازن ابوشراره، عبدالباسط هندی (کارت زرد) (یوسف الحربی 75) و محمد المجد (کارت زرد) (یوسف البلایلی 48).

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 945

به "استقلال حریف الاهلی نشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقلال حریف الاهلی نشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید