آمریکا از خروج چین از قرارداد گازی با ایران ابراز خرسندی کرد

به گزارش آسمان تو، واشنگتن که تمامی کوشش خود را برای فشار حداکثری به ایران به کار گرفته است، از خبر وزیر نفت ایران مبنی بر خروج شرکت چینی از طرح توسعه میدان گازی ارس جنوبی ابراز خرسندی کرد.

آمریکا از خروج چین از قرارداد گازی با ایران ابراز خرسندی کرد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مورگان اورتگس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا از کناره گیری شرکت سی ان پی سی چین از طرح توسعه فاز 11 میدان گازی ارس جنوبی ابراز خرسندی کرد.

این سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز گذشته (یکشنبه) در یک پیغام توییتری در واکنش به اظهارات بیژن زنگنه وزیر نفت ایران در این خصوص گفت: این شرکت چینی و بیش از 1000 مورد دیگر، تصمیم عاقلانه ای برای توقف تجارت با ایران اتخاذ کردند. ارزش ندارد که دارایی های خود را با تحریم های آمریکا در معرض خطر قرار دهید.

روز گذشته زنگنه در جمع خبرنگاران ضمن تأیید این خبر گفت که این پروژه به پتروپارس سپرده شده است و شرح داد: این فاز معین تکلیف شده است و پتروپارس به تنهایی توسعه این فاز را ادامه خواهد داد و تا خاتمه سال جاری نخستین جکت این فاز برای استقرار سکویی با ظرفیت برداشت روزانه 500 میلیون فوت مکعب نصب خواهد شد.

دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در دو سال و نیم گذشته ضمن خروج یکجانبه از توافق هسته ای، تمامی کوشش خود را به کار گرفته است که با انواع فشارهای مالی، ایران را به تسلیم و پذیرش شروط خود وادار کند.

با اینحال، مقامات ایرانی بارها تأکید نموده اند که به هیچ عنوان تحت سیاست های فشار حداکثری آمریکا، وارد مذاکره نخواهند شد.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 463

به "آمریکا از خروج چین از قرارداد گازی با ایران ابراز خرسندی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا از خروج چین از قرارداد گازی با ایران ابراز خرسندی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید